Més notícies

El Consell d’Administració de FGV aprova prorrogar la reducció del 50% a les tarifes i l’Abonament Jove Temporal Gratuït per al transport públic

El Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha aprovat a la sessió celebrada aquest divendres i presidida per la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, les mesures per al foment del transport públic que s’han concretat a l’ampliació de la vigència del descompte del 50 % per a abonaments i títols multiviatge, fins al 31 de gener de 2024, i de l’Abonament Jove Temporal Gratuït, fins al 31 de desembre de 2023.

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap tipus de tràmit o procés tècnic, d’aquests descomptes que afecten TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència, TRAM d’Alacant i autobusos urbans i interurbans, i la vigència del qual estava prevista fins al proper 31 de juliol.

Amb aquesta proposta, FGV se suma a les mesures anunciades per la Generalitat i el Govern d’Espanya per fer front als efectes de la guerra a Ucraïna en matèria de transport públic.

El descompte per a abonaments i títols multiviatge s’aplica a totes les persones usuàries a la targeta SUMA, TRAM de Castelló, Metrobús, Metrovalència i TRAM d’Alacant. Aquesta reducció va començar a aplicar-se l’1 de setembre del 2022, amb un 30%, que des del febrer d’aquest any s’ha ampliat al 50%.

L’Abonament Jove Temporal Gratuït, vàlid per a joves de fins a 30 anys, es va començar a distribuir el 9 d’octubre del 2022, i fins ara ja s’han lliurat més de 385.000 abonaments entre València, Alacant i Castelló. Aquest títol és vàlid Metrobús, Metrovalència, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT, així com altres transports urbans i interurbans que s’acullin a aquesta mesura.

Totes aquelles persones joves de fins a 30 anys que encara no disposin d’aquest abonament poden sol·licitar-ho a través de les pàgines webs de Metrovalència i TRAM d’Alacant, ia les oficines del TRAM de Castelló.

Descomptes del 50%

La reducció del 50% s’aplica als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe- Rodalies.

Amb aquesta rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros a dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

A Metrovalencia la reducció del 50% s’aplica a tots els títols TuiN i abonaments temporals. Als títols TuiN s’ofereix directament el descompte del 50 % sobre l’import carregat i se suma a la resta de reduccions, sent la recàrrega mínima establerta de cinc euros.

El descompte addicional s’afegeix a les reduccions existents per a Tuin Jove, família acollidora i família nombrosa general i especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones costen 4,85 euros.

Els títols propis multiviatge del TRAM d’Alacant, amb aquest descompte del 50%, tenen el preu següent: el Bo 10 d’una zona 4 euros, de dues zones 6 euros, i 8,5 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda a 11,40 euros, 17,10 euros de dues zones i 28,5 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat a 4 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen a costar 4,85 euros.

A Castelló, el bo de 10 viatges costa 4,1 euros i el de 30 dies 15 euros.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint