El Consell col·labora amb CONFEDECOM per fomentar la cooperació entre federacions esportives en la prestació de serveis comuns
Per a això, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport es compromet a aportar 150.000 euros, dels quals 40.000 aniran destinats al programa d’adaptació de les webs al valencià; 20.000 euros al programa d’assessorament a federacions esportives; i 90.000 euros al programa de despeses de funcionament de CONFEDECOM.
Per la seva banda, CONFEDECOM presentarà un projecte en matèria esportiva amb els programes i activitats esportives, calendari i objectius previstos. Aquest projecte inclourà activitats que puguin contribuir a visualitzar el principi d’igualtat de gènere i les actuacions federatives contemplaran la utilització de les dues llengües oficials.
L’Associació de Federacions Esportives de la Comunitat Valenciana és una entitat associativa privada, sense ànim de lucre, que té com a finalitat la cooperació i defensa dels interessos comuns per a la millora i el desenvolupament de l’esport federat en el territori valencià.
Així mateix, correspon a la Generalitat la tutela de les federacions esportives i el suport a la seva gestió com a entitats d’utilitat pública. Per això, els pressupostos per a l’exercici 2019 inclouen una línia destinada a la col·laboració amb l’Associació de Federacions Esportives amb l’objectiu de fomentar la cooperació entre federacions, que es formalitza amb la subscripció d’aquest conveni.