Política

El Consell autoritza el conveni de col·laboració amb la FVMP per a la realització d’activitats formatives en matèria de serveis socials

El Ple del Consell ha autoritzat el conveni de col·laboració entre la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) per impulsar per primera vegada un pla de formació adreçat a treballadors i treballadores dels serveis socials de municipis i mancomunitats.

El pla formatiu contempla actuacions i intervencions en diferents àrees, a més de la normativa i aplicacions relacionades amb els serveis socials.

Els cursos, de 20 hores de durada cadascun, seran impartits per la FVMP amb el suport de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives a través del Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.

La posada en marxa d’aquesta iniciativa s’emmarca en el desenvolupament de la Llei valenciana de Serveis Socials Inclusius. El seu objectiu és modernitzar el funcionament de el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, de manera que qualsevol persona que acudeixi a un centre de serveis socials es trobi amb un professional o una professional d’alta qualitat humana, molt formada i que entengui i atengui les seves necessitats.

El pla consta de 35 accions formatives i 865 hores amb les que s’espera formar més de 1.250 professionals que desenvolupen el seu treball en els serveis socials d’entitats locals.

Les matèries que es treballaran abasten actuacions, intervencions i prevenció dels serveis socials d’atenció primària a les àrees de joventut, gent gran, LGTBI, diversitat funcional, persones en risc d’exclusió social o dones víctimes de violència de gènere, entre d’altres .

Així mateix, el programa de formació inclou cursos de normativa jurídica i ús d’aplicacions informàtiques de el sistema de serveis socials d’atenció primària.

La Generalitat serà l’encarregada de finançar les activitats previstes en el conveni de col·laboració amb la FVMP amb una aportació màxima de 100.000 euros.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint