El Consell aprova l’adhesió de la Comunitat Valenciana a el Fons de Liquiditat React-EU de govern Espanyol
El Ple de el Consell ha manifestat la seva voluntat d’adhesió a l’compartiment Fons de Liquiditat React-EU d’el Fons de Finançament a les comunitats autònomes per a l’exercici 2021.
L’objectiu d’aquest fons, ja en marxa pel govern Espanyol el passat 17 de març, és avançar a les autonomies la liquiditat financera necessària per agilitzar l’execució de les ajudes React-UE de la Unió Europea fins que les actuacions que dugui a terme cada territori siguin certificades per Brussel·les.
Tal com estableix el Reial decret llei 17/2014 de mesures de sostenibilitat financera de les comunitats autònomes i entitats locals, podran sol·licitar l’adhesió a l’compartiment Fons de Liquiditat React-EU aquelles autonomies beneficiàries dels recursos addicionals procedents de el Pla de Recuperació de la Unió Europea que, en el cas de la Comunitat Valenciana, ascendeixen a 1.254 milions d’euros per al període 2021-2022.
En data 7 de maig de 2021 la Comunitat Valenciana va sol·licitar formalment la seva adhesió a l’compartiment FLA React-EU, xifrant la quantia sol·licitada en 650 milions d’euros per al present exercici.
La sol·licitud va ser acceptada pel Ministeri d’Hisenda amb data 17 de maig i requereix, tal com estableix la Comissió Delegada de Govern per a Assumptes Econòmics, de l’posterior acord de Ple de Consell.
La Comunitat Valenciana es compromet a destinar els fons rebuts a través d’aquest compartiment a l’execució i posada en marxa dels projectes i actuacions que es financin amb càrrec a fons React.-EU.
Igualment, una vegada que la Comunitat Valenciana reba ingressos procedents de la Unió Europea després de la finalització i certificació de les actuacions dutes a terme, es compromet a destinar aquests recursos a cancel·lar totalment o parcialment l’avançament de l’compartiment Fons de Liquiditat React-EU, així com a cancel·lar totalment aquests crèdits una vegada que hagi finalitzat l’ajuda React-EU.
L’import màxim de Fons de Liquiditat que rebrà cada autonomia no podrà superar l’import total que correspongui a cada comunitat autònoma dels recursos REACT-UE.
En els exercicis posteriors a 2021 les comunitats autònomes adherides a l’compartiment Fons de Liquiditat REACT-UE hauran de justificar el nivell d’execució comptable de les despeses de l’exercici anterior destinats a executar els projectes i actuacions que canalitzin l’Ajuda REACT-UE i l’estat de cobraments i pagaments corresponents als recursos REACT-UE.
Els fons de el programa REACT-EU es distribuiran per a la seva execució a través dels Fons FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional) i FSE (Fons Social Europeu), dins dels programes operatius de l’Estat i de les comunitats autònomes ja existents, afegint un nou eix als mateixos.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana