Cultura

El catedràtic de la UA Santiago González-Varas s’alça amb el primer premi de poesia del Certamen Literari “Associació Fonts de l’Edat”

L’Associació Cultural “Les Fonts de l’Edat” ha donat a conèixer la decisió dels seus Premis nacionals de poesia i contes, corresponents a l’any 2020, en què el jurat ha concedit el primer premi, en la categoria de poesia, a el catedràtic de la Facultat de Dret de la UA Santiago González-Varas, per la seva obra “Pujant cap a un lloc on procedeix una resplendor”. En aquesta convocatòria han participat 234 poemes “tots d’alta qualitat i arribats dels més diversos punts d’Espanya i altres llocs fora del nostre país”, tal com ha detallat el jurat. Presidit per Alfonso Hernández Martín, president de l’Associació Fonts de l’Edat, el jurat ha estat integrat pels escriptors José González Torices, Jesús Blanco Alfageme, i José Esgueva Cases; a més de Lorenzo Ferrero, professor de Llengua i Literatura.

Santiago González-Varas és catedràtic d’universitat i actualment exerceix al Departament d’Estudis Jurídics de l’Estat de la Facultat de Dret de la UA. Llicenciat en Dret per la Universitat de Valladolid, ciutat de la qual procedeix, és doctor en Dret per les universitats de Lleó i Dresden (Alemanya). Va ser nomenat Doctor Honoris Causa per la Universitat Nacional de Còrdova (Argentina) el 2005. La seva tasca investigadora està dirigida, principalment, a el Dret Ambiental. En els darrers 5 anys ha publicat 8 llibres i 42 articles en revistes, ha participat en 50 projectes d’investigació i ha dirigit i codirigit 4 tesis doctorals.

L’associació cultural “Les fonts de l’edat” neix de les inquietuds del seu fundador José María Alaejos Castaño. Una tardor de l’any 2005, un 22 d’octubre, en una entrevista amb Luis Mateo Díez, avui Premi Nacional de les Lletres 2020, es va gestar una reunió per desenvolupar les seves inquietuds, fixant-se en aquesta mirada que s’eleva de Mateo Díez en l’obra literària ” la font de l’edat “i amb un grup d’amics plens d’inquietuds, va arrencar aquest projecte orgullós de poder fer alguna cosa pels altres, creant, transformant, i somiant mons possibles que moltes vegades es fan realitat.

Informació i Foto: Universitat Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint