Cultura

El ADDA acull el “Emoció Diva’18” dedicat a les creadores amb estrenes absolutes i primeres figures del panorama musical

El cicle Emoció Diva, coproduït per la Diputació d’Alacant i el Centre Nacional de Difusió Musical (CNDM), reunirà a l’ADDA a dones intèrprets i compositores, primeres figures del panorama musical, amb estrenes absolutes tant espanyols com alacantins. Aquesta nova proposta, que inclou també un concert de l’Ensemble Orquestra de Cadaqués, dirigit pel director artístic de l’Auditori, Josep Vicent, es desenvoluparà del 10 al 18 de març.
Josep Vicent, que ha presentat aquest projecte acompanyat pel director adjunt del CNDM, Francisco Lorenzo, ha destacat el repertori escrit per dones amb un denominador comú, la multidisciplinaritat, i la qualitat d’aquesta proposta que consta de vuit actuacions.
La soprano Pilar Jurado, una de les figures més singulars de la música clàssica europea, serà l’encarregada d’obrir festival amb ‘Transópera’, una actuació que combina electrònica i composició. La cita, que tindrà lloc el dissabte 10 de març, comptarà amb la participació de la guitarra de Javier Sánchez, el violí de Raúl Márquez, el contrabaix de Gerardo Ramos i la bateria de Valentín Iturat.
El diumenge 11 de març, en una doble sessió, serà el torn de la saxofonista Elisa Urrestarazu que, sota el nom “XXI.Sax”, reunirà a les 12:00 hores a l’escenari piano, electroacústica i dansa al costat d’Alberto Martín, Pau Badillo i Juan Antonio Pereira. Ja a la tarda, a les 20:30 hores, Josep Vicent conduirà l’audició de l’Orquestra de Cadaqués, amb l’excepcional solista alacantina Júlia Gállego a la flauta que oferirà l’estrena absoluta d’Óscar Navarro i Joan Albert Amargós.
El concert per a dos pianos i percussions, “Bartók ‘s Challenge”, a càrrec de Carolina Alcaraz, obrirà les audicions del següent cap de setmana, el divendres 16 de març, amb Verónica Cagigao, Emanuela Piemonti i María Dolores Gaitán. La doble sessió de dissabte 17 començarà a les 18:00 hores amb “The BACH Mirror”, un programa que combina obres contemporànies al costat del repertori de Bach, gràcies al mestratge al piano de Marta Espinós, i que inclou l’estrena absoluta del compositor Ximo Cano. A continuació, el quartet de corda Alauda Quartet -format per Cristina Prats Costa, Milan Berginc, Varinia Oyola-Rebaza i Elena Cappelletti- oferirà l’obra “Altar dels Morts”.
El diumenge 18 de març, a les 12:00 hores, la insigne violista Isabel Villanueva oferirà un programa modern i alhora lligat als clàssics, acompanyada al piano per François Dumont. I, com a colofó ​​a aquest cicle musical, la veu de la soprano Ángeles Blancas s’interpretarà a partir de les 20:30 hores “Poèmes pour meu”, amb un repertori de compositors pilars al segle XX i la presentació del seu més recent creació plàstica .
D’altra banda, i en col·laboració amb el Conservatori Superior de Música d’Alacant, el cicle inclourà tres sessions de classes magistrals a càrrec d’algunes de les principals solistes participants com Pilar Jurado, Elisa Urrestarazu, Carolina Alcaraz i Marta Espinós.

 

 

 

Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint