Política

Economia convoca ajuts de 2,1 milions per a plans integrals d’associacions empresarials que impulsin la competitivitat industrial sostenible

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha llançat la convocatòria d’ajuts per donar suport a plans integrals que impulsin la competitivitat industrial sostenible, desenvolupats per associacions i agrupacions empresarials innovadores de la Comunitat Valenciana, amb una dotació de 2,1 milions de euros.

Aquestes subvencions, que s’han publicat al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV), formen part de la cinquena fase d’implantació del PEIV 2018-2023.

Estan destinades a les associacions empresarials del sector agroalimentari, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energia, envasos i embalatges, paper i arts gràfiques, sector espacial i aeronàutic, joguina i productes infantils, fusta , moble i il·luminació, marbre, pedra natural i àrids, metall mecànic, plàstic, indústries creatives i culturals, indústria química, tèxtil, logística i valorització de materials.

Actuacions subvencionables

D’acord amb l’ordre publicada al DOGV, cadascun d’aquests sectors comptarà amb una dotació pressupostària d’uns 140.000 euros per subvencionar actuacions que s’emmarquen en alguna de les tipologies prioritzades al PEIV entre les quals es troben:

La Innovació amb accions com la millora de la gestió de la innovació interna de les empreses, la reconversió de processos productius cap a la fabricació de productes diferenciats, la transferència d’innovació entre diferents sectors, la transferència de coneixement i la vigilància tecnològica i de mercats
La Indústria 4.0 amb accions per intensificar la transformació digital dels processos industrials i lús de tecnologies habilitadores, així com organització daccions formatives i de divulgació en noves tecnologies relacionades amb la indústria 4.0 i la transformació digital
La Internacionalització i Cadena de Valor amb accions de promoció exterior, prospecció de mercats globals, màrqueting digital, economia circular, green deal i Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Formació i Talent amb accions de promoció de la FP Industrial, formació en centres de treball i FP Dual, bases de dades de professionals formats i accions formatives
Cooperació amb accions per potenciar consorcis de cooperació i fomentar la col·laboració entre empreses.

El pressupost mínim subvencionable del pla dactuació serà de 10.000 euros, IVA exclòs.

Termini de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 3 de març fins al 3 dabril de 2023.

Les entitats sol·licitants podran cercar el tràmit telemàtic específic al catàleg de Serveis Públics interactius de la Generalitat a través de l’enllaç sede.gva.es, o accedir-hi directament a l’apartat d’Incentius i ajuts en matèria d’indústria de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través del següent enllaç.

Les instruccions i els requisits per emplenar electrònicament la sol·licitud general de subvenció estan disponibles cindi.gva.es.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint