Més notícies

Castelló activa un dispositiu de seguretat especial per al concert de Fito & Fitipaldis que reunirà més de 16.000 assistents

Hui s’ha celebrat la Junta de Seguretat amb motiu del concert que tindrà lloc divendres que ve 17 d’abril, en el qual la ciutat acollirà a Fito & Fitipaldis en la qual serà la seua única actuació a la província dins de la seua esperada gira “Udols Tour”, i que reunirà més de 16.000 persones. Aquest esdeveniment converteix el Recinte de Fires i Mercats (REFEYME) en l’escenari d’un dels concerts més multitudinaris celebrats a Castelló en les últimes dècades, la qual cosa comporta l’activació d’un dispositiu de seguretat a l’altura de la magnitud de l’esdeveniment.

La Junta ha sigut copresidida per l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, i la subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, i ha comptat també amb la presència de representants de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil, la Policia Autonòmica adscrita a la Comunitat Valenciana i la Policia Local, així com dels regidors Sergio Toledo, regidor d’Infraestructures; Antonio Ortolá, regidor de Seguretat i Emergències; Noelia Selma, regidora de Festes; i Gonzalo Romero, regidor de Mobilitat, a més de representants de diferents serveis municipals i dels organitzadors del concert.

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha assenyalat que “el concert de Fito i Fitipaldis, aquest divendres, és l’únic de la gira nacional que se celebrarà a la província de Castelló i congregarà a més de 16.000 persones en el recinte de fires i mercats de la nostra ciutat. Per això, de la mà de les diferents administracions i de les forces i cossos de seguretat, es treballa en un dispositiu de seguretat especial, on es reforçarà la presència policial, a més de garantir l’accés al recinte als milers d’aficionats, igual que ja es va fer en el concert de Melendi on l’assistència va ser similar. Aquestes grans xifres consoliden a la nostra ciutat com a referent de la cultura musical”.

Per part seua, el regidor de Seguretat i Emergències ha assenyalat que “Castelló és una ciutat preparada per a donar resposta a esdeveniments d’aquesta magnitud. Hem treballat de forma anticipada i coordinada entre tots els cossos i serveis per a garantir que el dispositiu funcione amb total normalitat i que els assistents gaudisquen del concert amb les màximes garanties de seguretat”.

Dispositiu de seguretat

El dispositiu de seguretat previst amb motiu del concert contempla, en primer lloc, el tall del Camí Caminás a partir de les 14:00 hores, amb la finalitat de facilitar el muntatge i l’organització de l’entorn. A les 19:00 hores s’obrirà el recinte, permetent una entrada escalonada i ordenada del públic abans de l’inici de l’espectacle, previst per a les 21:00 hores. Des d’eixe moment s’establirà la presència de dues patrulles de la Policia Local en la zona del Camí Caminás, en els accessos al recinte, per a reforçar la vigilància i garantir l’arribada d’assistents.

Així mateix, en matèria de mobilitat, participaran sis agents de Mobilitat i quatre agents de la Policia Local, encarregats de regular els passos de vianants i possibles talls puntuals en la Ronda Nord i/o l’Avinguda de la Mar en els moments de major afluència. El dispositiu podrà reforçar-se o ampliar-se si fora necessari en funció de les necessitats de l’esdeveniment. La fi del dispositiu de seguretat està previst a les 00:00 hores, una hora després de la finalització del concert.

Dispositiu sanitari i presència del cos de Bombers

Respecte al dispositiu sanitari, durant els dies de muntatge, que han començat hui, es compta amb una infermeria mòbil dotada de metge i infermer. El dia del concert es disposarà d’una ambulància de Suport Vital Bàsic amb dos tècnics, així com d’una ambulància de Suport Vital Avançat amb un tècnic, infermer i metge, amb l’objectiu de garantir una atenció sanitària adequada durant tot l’esdeveniment.

Per part del Cos de Bombers municipal, es comptarà amb una Unitat de Coordinació integrada per un coordinador, així com amb la presència preventiva d’una autobomba amb un cap i tres bombers, amb la finalitat de garantir la seguretat i la capacitat de resposta durant el desenvolupament de l’esdeveniment.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint