Municipis

CSIF demana mesures per reduir les elevades temperatures que s’assoleixen a l’interior de la cuina del centre de menors de la Plana Alta

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat al Consell que “prengui mesures” per resoldre les “greus deficiències” que, des de fa tres anys, pateixen estades com la cuina del centre de menors de la Plana Alta. Unes dependències que, a causa del mal estat en què es troben els tendals ubicats a l’exterior de la instal·lació ia la manca d’un sistema de ventilació adequat, superen a l’estiu els 40 graus de temperatura quan, segons el Reial decret 486/1997 de seguretat i Salut als Llocs de Treball, haurien d’estar entre els 14 i els 25 graus, a més de tenir una humitat relativa compresa entre el 30 i el 70%.

“Els tendals situats als finestrals de la cuina del centre es troben trencats i en mal estat, cosa que n’impedeix l’ús i agreuja el problema, especialment a les hores centrals del dia”, han indicat des de CSIF. En aquest sentit, des de la central sindical han explicat que s’hi afegeix que les cuines “manquen de dispositius adequats per evitar la concentració de calor i humitat, fet que converteix l’estada en un autèntic forn”.

Unes deficiències que, segons CSIF, “impedeixen el personal del centre, que atengui al voltant d’una vintena de menors, poder desenvolupar de manera adequada les seves funcions, especialment durant els mesos més calorosos de l’any”.

“Demanem al Consell que actuï com més aviat millor per resoldre aquests problemes i, a més de substituir els tendals trencats per uns de nous, prengui mesures per millorar l’eficiència energètica de la instal·lació i reduir les temperatures que, sobretot a l’estiu, arriben a l’interior d’aquestes dependències mitjançant la instal·lació de sistemes de ventilació adequats per garantir l’entrada d’aire net i l’evacuació de l’aire viciat”, han remarcat des de CSIF.

Així, han insistit que “estem parlant d’un centre on resideixen menors, per això reclamem que, en lloc de permetre que les solucions per resoldre aquestes problemàtiques se segueixin posposant un estiu més, es prioritzin aquestes obres i més tenint en compte que ens trobem ja a mitjans de juliol i en plena onada de calor”.

Informació i Foto: CSIF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint