CSIF Castelló organitza un cicle gratuït de xerrades per orientar els futurs docents en l’accés a l’educació pública
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha posat en marxa el cicle de xerrades titulat ‘Primers passos al sector públic educatiu: guia per a futurs docents i el camí cap a la funció pública’, una iniciativa gratuïta i oberta dirigida a titulats universitaris, futurs docents i persones interessades a incorporar-se al sistema públic educatiu.
El cicle, que se celebrarà la setmana que ve a la seu de CSIF Castelló (carrer Santo Domingo, 5), té com a objectiu oferir informació pràctica i actualitzada sobre les diferents vies d’accés a l’ocupació docent, resoldre els principals dubtes administratius i facilitar eines per planificar l’accés a una plaça fixa.
«Cada any rebem nombroses consultes de persones que acaben els seus estudis i no saben quin és el primer pas per començar a treballar a l’ensenyament públic. Amb aquestes jornades volem oferir una orientació clara, pràctica i basada en l’experiència perquè puguin aprofitar totes les oportunitats existents», han explicat des de CSIF Castelló.
La primera sessió, que tindrà lloc el dimarts 28 de juliol, de 10.00 a 13.00 hores, estarà centrada en com començar a treballar com a docent en l’educació pública. Durant la jornada s’abordaran els requisits per accedir a les borses de treball ia les oposicions, el funcionament de les adjudicacions telemàtiques, les diferències entre comunitats autònomes i una de les vies més ràpides per incorporar-se a les aules: els llocs de difícil cobertura de la Comunitat Valenciana.
A més, els assistents rebran informació específica sobre la borsa docent de Catalunya, que roman oberta actualment, així com el procediment d’inscripció, la documentació necessària i les possibilitats de compatibilitzar la participació a diferents borses autonòmiques.
La segona xerrada, prevista per al dimecres 29 de juliol, de 10.00 a 13.00 hores, estarà dedicada a la preparació de les oposicions docents de 2027 per als cossos de Secundària, Formació Professional i altres especialitats.
En aquesta sessió sanalitzarà el funcionament del sistema de concurs oposició, el barem de mèrits, la planificació de la preparació, lestructura de les proves i els aspectes que habitualment valoren els tribunals.
«Accedir a una plaça fixa requereix planificació. No n’hi ha prou amb preparar els exàmens; és fonamental conèixer com funciona el barem, quins mèrits es poden obtenir durant la preparació i quins són els errors més freqüents per evitar-los des del principi», han assenyalat des de CSIF.
Les dues sessions són gratuïtes, encara que requereixen inscripció prèvia a través del següent formulari:
https://forms.gle/BFrP9v6R8EtTwSqM8
El cicle persegueix així convertir-se en un punt de suport i referència per als que inicien la seva carrera professional a l’ensenyament públic, oferint informació útil tant als que busquen la primera substitució com als que ja tenen clar el seu objectiu d’accedir a la funció pública docent.