Compromís per Almassora planteja un acord per a aconseguir preus justos a la producció agrícola i ramadera
Compromís per Almassora ha presentat una proposta per a donar suport al sector primari i garantir l’accés de la ciutadania a una alimentació saludable i de proximitat. La fórmula que planteja la formació valencianista és garantir un preu màxim per als aliments bàsics dels consumidors i, a la vegada, establir un preu just per als productors que estan a la primera baula de la cadena: persones agricultores, ramaderes i del sector pesquer.
La portaveu de Compromís per Almassora, Diana Belliure, ha explicat que cal “fomentar el consum de productes de proximitat amb uns costs per als consumidors accessibles, un extrem que permetrà combatre l’increment de preus i comprar aliments bàsics a totes les famílies”. Per a Benlliure, aquestes mesures contribueixen, a més, a “generar ocupació a casa nostra, ja que quan cultivem a prop, fomentem l¡economia local i promovem una producció menys contaminant i amb més controls de salut”.
“Almassora és un municipi amb una gran tradició agrícola, on els nostres llauradors i les nostres llauradores es deixen la pell per obtindre productes de primera qualitat. És de justícia que eixe treball es valore i que fem tot el que siga necessari per tal que les noves generacions vegen en el sector agrari una eixida laboral. Si ens quedem quiets, el camp se’ns mor i, amb ell, una font de riquesa gastronòmica, social i cultural inigualable”, ha assegurat la regidora de Compromís per Almassora.
És per tot açò que el partit considera lògic el suport de la resta de grups a la seua proposta, en què també instarà el Govern d’Espanya a establir mesures per fer front a l’actual crisi inflacionària sobre el preu dels aliments bàsics, tot donant suport a qualsevol iniciativa que assegure preus justos per al productor i preus màxims per als consumidors. En paral·lel, Compromís demana a l’Estat l’establiment de preus mínims i justos per a les persones agricultores, ramaderes i del sector pesquer assentades en el nostre territori i l’eliminació qualsevol desequilibri en la cadena alimentària que siga contrari a la viabilitat de la pervivència de l’activitat.
Informació i Foto: Compromis Almassora