DestacatPolíticaTurisme

Colomer: «La intel·ligència turística és un model de governança per cogestionar i avançar cap a una destinació turística modern i avançat»

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha participat al costat de l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, en l’obertura de la presentació de el Pla de Destinació Turística Intel·ligent de Gandia.

Francesc Colomer ha ressaltat que «la intel·ligència turística, a més d’ajudar a qualificar producte i millorar la intel·ligència de mercats, és un model de governança i d’aliances a l’hora de codecidir i cogestionar, d’avançar també en la transformació de les actituds col·lectives de voler ser una destinació turística modern i avançat «.

A més, Colomer ha ressaltat que «l’altre gran repte que tenim en màxima sintonia amb Gandia són els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)». En aquesta línia, ha explicat que «la sostenibilitat és un dels objectius de l’mil·lenni i no pot haver-hi ningú absent d’aquest compromís global i que en el turisme és un àmbit en el qual nosaltres estem treballant perquè arribi puntual a una cita amb la història «.

El responsable de Turisme ha explicat que «el turisme és un sector imprescindible per entendre què som en el nostre caràcter i identitat de poble mediterrani, però també per saber quin és el nostre model econòmic».

En aquest sentit, Francesc Colomer ha incidit que «el turisme és investigació, són universitats, és el sector, és tecnologia, disseny, investigació aplicada i transferida a el sector i de tot això parla el pla que presenta avui Gandia».

Durant la presentació, Colomer ha recalcat que «tenir un pla estratègic és una vacuna perfecta contra la gestió a curt termini, perquè cal saber on anar, tenir les idees clares i enviar un missatge clar a la societat ia les institucions», i ha afegit que «Gandia té un pla ia partir d’aquest dimecres presenta un passaport de futur per lluitar de debò per les oportunitats de futur».

Per la seva banda, l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, ha ressaltat que «el Pla Estratègic de Destinació Turística Intel·ligent de Gandia és el full de ruta, d’aquesta manera vam sortir de el curt termini i ens centrem en l’estratègia que tenim».

A més, Morant ha avançat que «l’estratègia d’aquest pla està basada en dues claus fonamentals: com volem créixer com a destinació turística, per això el document està impregnat dels ODS» i ha afegit que «l’altra clau és que és un document que s’ha fet entre tots, tant des de l’ajuntament, com des de la ciutadania, el sector empresarial i altres administracions com Turisme Comunitat Valenciana, que sempre ha estat al nostre costat «.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint