Més notícies

CERMI CV valora positivament l’Evolució Contínua del DECRET 27/2023 per al Enfortiment Integral dels Serveis Socials

CERMI CV valora positivament l’Evolució Contínua del DECRET 27/2023 per al Enfortiment Integral dels Serveis Socials

Comunitat Valenciana, 30 d’abril de 2024.- El Moviment CERMI CV vol informar sobre la seva activa participació i suport en el procés de modificació del DECRET 27/2023, de 10 de març, que actualment està duent a terme la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

Aquest decret, clau en la regulació de la Tipologia i el Funcionament dels Centres, Serveis i Programes de Serveis Socials, així com en la seva integració en l’estructura Funcional, Territorial i Competencial del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, va marcar un avenç significatiu després del seu aprovació a la legislatura passada. Tot i això, CERMI CV ja va anticipar en aquell moment la necessitat d’una modificació posterior per optimitzar encara més les seves provisions i respondre de manera efectiva a les necessitats canviants de la nostra comunitat.

El treball de col·laboració que el Moviment CERMI CV realitza de manera contínua està influint positivament en la revisió actual del decret, on diverses de les nostres propostes ja s’han integrat en la primera fase de modificació del decret de tipologies, d’acord amb les disposicions transitòries; i aquest enfocament col·laboratiu subratlla la importància del treball conjunt de les entitats que representen les persones amb discapacitat, garantint la seva participació activa en la gestió de tots els recursos dels serveis socials.

El procés de modificació, encara en curs, respon a una reivindicació que el CERMI CV ja va plantejar en la legislatura passada, evidenciant la continuïtat del nostre compromís i la persistència de les nostres demandes al llarg del temps; per tal d’adaptar els serveis a les necessitats específiques de les persones amb discapacitat i les seves famílies a la nostra comunitat; i aquesta revisió cerca no només millorar la qualitat i accessibilitat dels serveis, sinó també promoure una inclusió social més àmplia per a les persones amb discapacitat que representem.

El Moviment CERMI CV és conscient que, encara que el procés està en marxa, encara queden etapes importants per assegurar que les modificacions siguin efectives i compleixin les expectatives de les de persones amb discapacitat i les seves famílies; i en aquest context, és essencial destacar el treball incansable de les entitats del tercer sector de la discapacitat que treballen per les persones amb discapacitat i les seves famílies, la participació activa de les quals és vital en la gestió i millora de tots els serveis i recursos del sistema de serveis socials.

Conscients d’aquest paper, ens mantindrem vigilants i proactius, participant en totes les fases del procés que encara falten, per garantir que els drets i les necessitats de les persones amb discapacitat i les seves famílies siguin prioritaris i adequadament reflectits en cada pas de la modificació.

Informació i Foto: Comunicació CERMI

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint