CulturaDestacat

Castelló viurà un espectacular “Retorn a la Ciutat” amb 60 espectacles de teatre al carrer

El XXVII “Retorn a la Ciutat” tornarà a omplir els carrers i places de la capital de la Plana amb el millor teatre al carrer nacional i internacional. Un dels esdeveniments més multitudinaris de l’any en Castelló i que l’any passat va registrar la xifra rècord de 36.000 espectadors.

La regidora de Cultura, María España, ha presentat este matí una nova edició de la cita cultural al costat dels directors dels dos festivals, Sara Recatalà (POT) i Sergio Heredia (MUT!). La primera de les cites serà el POT (Festival de Pallassos, Objectes i Titelles), que tindrà lloc del 18 al 20 de setembre, amb més de 20 espectacles destinats al públic familiar en les places Hort dels Corders, Major i Les Aules.

Des del divendres i fins al diumenge, reunirà 15 companyies i 20 espectacles, amb artistes procedents d’Itàlia o Argentína i propostes circenses nacionals de Galícia, Andalusia o Catalunya. L’arrancada del cicle serà a les 18.00 hores del divendres amb els Yera Teatre. A este espectacle li seguirà la companyia El ball de San Vito, l’argentina Roxi Katcheroff i Les Kakofóniques, a les 20.00 hores en la Plaça Major.

Per la seua part l’onzena edició del MUT! (Festival Internacional d’Arts Escèniques Sense Text) programarà més de 30 espectacles, de companyies d’11 nacionalitats diferents. L’espectacle inaugural de la Plaça Major serà a càrrec de la companyia madrilenya Voalá Project (Divendres 25 a les 22.30 hores). Un viatge oníric de músics i acròbates suspesos a 30 metres d’altura.

La regidora de Cultura, María España, ha destacat que “si unim la programació, estem parlant d’una de les majors ofertes culturals del panorama nacional. Ens convertim en la capital nacional del Teatre al Carrer a Espanya. Poques ciutats poden presumir d’una arrancada tan potent, variat i d’este nivell de qualitat amb 60 espectacles. Són milers els castellonencs que ixen al carrer, també de municipis veïns que ens visiten. Una enorme injecció per al comerç i l’hostaleria castellonenca amb l’oferta cultural com a gran motor de la ciutat”.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint