Castelló començarà aquest proxim diumenge 15 d’octubre una nova edició de la Fira de la Taronja
Informació: Elaboració Propia
Foto: http://www.comunitatvalenciana.com
Castelló començarà aquest diumenge 15 d’octubre una nova edició de la Fira de la Taronja, impulsada per la Regidoria d’Agricultura per potenciar la venda de cítrics locals directament des del camp al consumidor. Aquest primer diumenge hi haurà parades de venda en tres de les quatre places que formen part de la Fira: Fadrell, Maria Agustina i Juan Bautista Porcar. La regidora de Sostenibilitat Ambiental i Agricultura, Sara Usó, ha destacat que “es tracta d’una cita ja consolidada que es caracteritza per la qualitat de la fruita i la promoció dels cítrics de Castelló”.
Les varietats que es podran trobar aquest diumenge a les tres places són Oronules, marisol, oroval i també es remena la possibilitat que hi hagi alguna Mioro. Quant a la Clemenules, la considerada com a reina de les varietats, no s’espera que arribi fins al novembre. Com en edicions anteriors, el preu de la venda de la fruita serà de 2 euros per cada 3 quilos.
Cal assenyalar, que la campanya arrenca amb “molt bones perspectives pel que fa a la qualitat de la fruita que es posarà a la venda a causa de que hi ha menys quantitat i, per tant, el calibre serà més gran”, segons explica César Roures, responsable tècnic de la Fira de la Taronja, en què també participen el Sindicat de Regs, Fepac-Asaja i el Vedat Arrosser. L’horari d’obertura dels llocs serà de 9:00 a 14:00, sempre que quedi fruita.
Sara Usó ha confiat que es compleixin les perspectives de “qualitat òptima de la fruita” per a aquesta campanya i s’ha mostrat convençuda que “un any més la societat castellonenca respondrà i convertirà la Fira de la Taronja en un èxit i en el millor aparador de la nostra producció local “.
Per últim queda afegir, que la Fira de la Taronja va finalitzar la campanya 2016-17 de venda de fruita a peu de plaça amb un total de 194.895 quilos de cítrics venuts