Política

Carrasco signa la donació a la ciutat per part d’Associació Mar i Vent de més de 1.100 peces que formaran part del nou Museu de la Mar

– L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha signat al costat del president d’Associació Mar i Vent, Pascual Martí, el lliurament a l’Ajuntament de Castelló de l’embarcació “Isidoro”, així com de 1.147 eines marineres integrants d’una àmplia col·lecció etnològica relacionada amb la cultura marinera del Grau de Castelló. Una rúbrica que ha tingut lloc en el despatx de l’Alcaldia i davant la presència de la regidora de Cultura, María España, la tinenta d’alcalde del Grau, Ester Giner, i diversos membres de l’Associació Mar i Vent.

Carrasco ha subratllat que “aquesta important donació contribueix a l’enriquiment de la col·lecció de fons del Museu de la Ciutat de Castelló, part de la qual s’exposa en el Museu de la Mar, i la resta es troba distribuïda entre el Centre Cultural La Marina i en diferents magatzems de les instal·lacions de l’Autoritat Portuària”.

L’alcaldessa també ha posat l’accent que “aquesta és una col·lecció de gran valor i interés, sent probablement la major, més completa i millor conservada de tota la província quant a la cultura i la història marinera del Grau i que dona sentit i contingut al Museu de la Mar”:

“Amb aquesta col·lecció compartim una part molt important de la nostra història lligada a la mar i a la pesca. La història comuna de moltes famílies del Grau que han cedit també diferents objectes a l’Associació Mar i Vent i que ara podrà ser gaudides plenament per tota la gent de Castelló i els qui visiten la nostra ciutat”, ha assegurat.

La primer edila ha comentat que “és intenció d’aquest equip de govern municipal que aquesta donació, que aquests objectes passen a formar part destacada del projecte del nou Museu de la Mar que està previst s’incloga dins del nou edifici de l’Autoritat Portuària de Castelló, ocupant l’espai de l’antiga Comandància de Marina”

“Aquest nou Museu de la Mar és una reivindicació des de fa anys per part de l’Ajuntament de Castelló, de la societat grauera i, de manera especial, d’associacions culturals com és l’Associació Mar i Vent, que reclamen comptar amb un espai museístic propi i amb un espai modern i concorde a la importància del patrimoni que té a veure amb la tradició marinera de Castelló”, ha insistit l’alcaldessa.

Reforçar les senyes d’identitat
Per a la primera *edila “amb aquesta important donació per part de l’Associació Mar i Vent, juntament amb el projecte del nou *Museu de la Mar, de la mà de l’Autoritat Portuària de Castelló, estem reforçant també la relació entre la ciutat i el seu port. I cada vegada més, aquest vincle amb l’herència marinera de la nostra ciutat està més present”.

Carrasco ha ressaltat que “des de l’equip de govern apostem per continuar recuperant la nostra senyes d’identitat. I tot el que té a veure amb la història del Grau i amb la tradició marinera és una cosa que volem potenciar de manera especial, tant des del vessant cultural, com també com pel seu atractiu turístic, amb la gastronomia, les seues festes i altres elements propis que ens fan únics”.

L’alcaldessa de Castelló ha volgut també destacar de manera especial la contribució de l’Associació Mar i Vent, que porta dècades dedicant-se a la recuperació i difusió de la cultura marinera del Grau de Castelló i que és peça clau per a l’impuls de la cultura i senyes d’identitat de la nostra ciutat. Una contribució que també és clau per a fer realitat eixe nou Museu de la Mar que es convertirà en lloc emblemàtic i referència al Grau i la ciutat de Castelló”.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint