DestacatPolítica

Carrasco destaca l’aposta del Govern de la ciutat “per la formació de les dones migrants a Castelló”

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, acompanyada pel regidor de Convivència Social i Interculturalitat, Vicent Sales, ha presidit l’entrega de diplomes del projecte “Dona i Convivència: reflexos de realitat en un món divers”. Un projecte en el qual han participat 83 dones migrants que resideixen a la ciutat de Castelló.

Carrasco ha ressaltat que “este projecte de “Dones i Convivència: Reflexos de realitat en un món divers”, és la conseqüència de l’aposta d’este Ajuntament per una ciutat més diversa i rica culturalment. Perquè Castelló és la suma de totes i tots els seus veïns”.

Aposta per la transversalitat

Tot això té un propòsit comú: arribar a totes les dones del municipi, sense importar el seu origen, nacionalitat, religió o cultura”, ha subratllat l’alcaldessa.

Els països d’origen de les dones participants han sigut Colòmbia, l’Argentina, el Perú, el Marroc, Mèxic, Hondures, Rússia, el Brasil, Ghana, el Nepal, Nigèria, el Pakistan, Romania, Xile i Algèria.

Diferents activitats

Durant este any s’han desenvolupat, i estan previstes, diverses accions en matèria de formació per a dones migrants organitzades des de l’Ajuntament de Castelló, com el taller de castellà de comunicació oral, iniciat en el mes de maig, o una xarrada sobre violència de gènere impartida pel Servei d’Igualtat d’Oportunitats”.

Castelló, exemple en el procés de regularització

Després de l’acte d’entrega de diplomes, l’alcaldessa ha volgut així mateix destacar “el magnífic treball del negociat de Convivència Social i Interculturalitat, liderat por el regidor d’interculturalitat, Vicent Sales. Gràcies per la seua implicació, de manera especial en el recent procés de regularització extraordinària de persones migrants”.

Un procés molt complex per als ajuntaments, perquè, com sempre, el Govern d’Espanya fa anuncis, però sense una dotació pressupostària i sobretot sense recursos. Els ajuntaments teníem només els recursos propis i no ens van dotar de majors recursos ni de personal ni tampoc econòmics. Per tant, hem hagut de fer-li front. I en este sentit, Castelló ha sigut un exemple a nivell nacional, perquè ací hem aconseguit, centralitzant-ho tot des del negociat, que no es col·lapsaren la resta de serveis municipals, ni Participació Ciutadana, ni el Negociat d’Integració, absolutament res“, ha insistit.

Begoña Carrasco ha informat sobre les xifres més importants que llança este procés: “Quant a les persones ateses i informades sobre el procés han sigut 2.300; les sol·licituds de vulnerabilitat presentades, 1.900; els certificats i informes de vulnerabilitat entregats han sigut 1.328. i 1.350 els certificats d’empadronament facilitats”.

Tot este gran treball realitzat ha permés no col·lapsar la resta de serveis municipals i que els castellonencs no noten eixa atenció nova que havíem de prestar i que no teníem contemplada amb el personal i els recursos propis”, ha ressaltat finalment l’alcaldessa.

Informació i Foto Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint