DestacatPolítica

Carlos Mazón reforça la Mesa de Diàleg Social per “avançar en acords i defensar els interessos de la Comunitat Valenciana”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat avui el reforç de la nova Mesa de Diàleg Social de la Comunitat Valenciana per “avançar en acords i defensar els interessos de la Comunitat Valenciana”.

Així ho ha subratllat el cap del Consell després de la constitució de la nova Mesa de Diàleg Social de la Comunitat Valenciana en què s’han abordat les línies generals de treball de la present legislatura, amb la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) i els sindicats UGT PV i CCOO PV.

El president ha indicat que aquesta Mesa de Diàleg Social s’engega “amb una nova operativa amb més compromís de reunions, amb sessions monogràfiques, amb un reglament nou adaptat als nous temps” i ha assenyalat que se celebraran a l’any quatre sessions, tres de tipus ordinari i una extraordinària de pressuposts.

En aquest sentit, ha manifestat que “el diàleg social avança buscant sempre l’acord” i ha apuntat que “la prioritat és portar a la Mesa de Diàleg Social assumptes en què es pugui millorar, en els que puguem acordar i desenvolupar objectius comuns a la Comunitat Valenciana”.

El cap del Consell ha posat en valor la Comunitat Valenciana com a “una de les poques autonomies” que disposen d’una taula d’aquestes característiques i ha expressat la seva voluntat que “trobi arrels i doni fruits en polítiques concretes”.

Acord per exigir un fons d’anivellament transitori

Durant la intervenció, Carlos Mazón ha destacat l’acord aconseguit amb patronal i sindicats per exigir un fons d’anivellament transitori que compensi el infrafinançament de la Comunitat Valenciana mentre es reforma el sistema de finançament autonòmic.

Així, ha informat que a més de la Comissió Mixta de les Corts sobre finançament autonòmic de demà, se celebrarà una sessió extraordinària amb la resta de les forces polítiques en el marc de la Mesa pel Finançament Just.

El cap del Consell ha explicat que l’objectiu és “deixar de ser els últims i estar per sota de la mitjana per poder afrontar el nou sistema de finançament equiparats i amb la igualtat que tots els espanyols ens mereixem”.

Carlos Mazón ha avançat que a aquesta sessió assistirà el comitè d’experts que ha treballat en estudis propis “des del rigor i no en reivindicacions de poc calat, al xantatge a la resta d’espanyols, en privilegis o en prejudicis, sinó en la justícia de una Comunitat que cerca la igualtat amb la resta d´Espanya”.

Per a Carlos Mazón és crucial la unitat per reivindicar un fons d’anivellament transitori. “És imprescindible que hi hagi una sola veu de tota la Comunitat Valenciana, política i social, i de diàleg perquè les reivindicacions de la Comunitat arribin al millor port possible”, ha expressat.

A la constitució de la nova Mesa de Diàleg Social de la Comunitat Valenciana hi han participat el vicepresident primer i Conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, la vicepresidenta segona i Consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, president de la CEV, Salvador Navarro, secretària general de CCOO-PV, Ana García, secretari general d’UGT, Ismael Sáez , entre altres representants de la patronal i els esmentats sindicats.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint