Política

Bravo recorda als ajuntaments que els plans de contingència són necessaris perquè els auxiliars de platja puguin realitzar la seva tasca

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha recordat als ajuntaments que cal que elaborin els plans de contingència per a l’ús segur de les platges perquè el miler d’auxiliars que desplegarà el Consell puguin realitzar la seva tasca amb eficàcia . La consellera ha convocat aquest dimecres als representants de 59 municipis en tres videoconferències, una per cada província.

El ple de l’Consell va aprovar el viernes12 de juny el decret que regula les normes de seguretat i coordinació d’emergències per a les platges de la Comunitat Valenciana.

La norma estableix que en cas que es produeixin situacions extraordinàries d’alerta o emergència d’àmbit internacional, nacional, autonòmic o local, com una pandèmia, els consistoris hauran d’elaborar un pla de contingència específic per donar resposta a aquesta situació.

Aquest és el cas de la COVID-19, per a la qual les corporacions locals disposen de 15 dies per a la seva elaboració i comunicació a l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

El pla ha d’especificar quines mesures d’autoprotecció específiques compte cada espai, què cartells informatius es van a instal·lar i l’aforament de les zones i les seves formes de control. També han d’incloure la dotació extraordinària de l’equip de salvament, i els reforços de neteja i vigilància. Tot això s’inclourà en la formació que rebran els auxiliars perquè puguin dur a terme la seva tasca.

En aquest sentit, la consellera Bravo ha explicat que és molt important «que durant aquest mes els ajuntaments elaborin aquests plans de contingència» perquè en ells «s’incorporaran totes les mesures necessàries per a garantir les mesures de seguretat a les nostres platges i que han de ser conegudes per aquests auxiliars que són els encarregats de vetllar, coordinar, informar i controlar que les mateixes es compleixin «.

reunions provincials

Bravo ha convocat primer als responsables dels municipis castellonencs de Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Alcalà de Xivert, Torreblanca, Cabanes, Orpesa de Mar, Benicàssim, Castelló, Almassora, Borriana, Nules, Moncofa, Xilxes i Almenara, en les platges està previst que es despleguin un total de 234 auxiliars informadors.

Seguidament, la consellera ha citat els ajuntaments de la província de València a la qual es destinaran 348 persones per a les platges de Sagunt, Canet d’En Berenguer, Puçol, El Puig, la Pobla de Farnals, Massamagrell, Massalfassar, Albuixech, Albalat dels Sorells, Foios, Meliana, Alboraia, València, Sueca, Cullera, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Gandia, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar, Piles i Oliva.

Finalment, la responsable d’Interior de el Consell ha convocat els regidors de Dènia, Xàbia, Benitatxell, Teulada, Benissa, Calp, Altea, l’Alfàs de Pi, Benidorm, Finestrat, La Vila Joiosa, el Campello, Alacant, Elx, Santa Pola , Guardamar de Segura, Torrevella, Oriola i Pilar de la Horadada en les platges exerciran tasques informatives un total de 418 joves d’entre 18 i 30 anys seleccionats per Labora i formats per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Més de 22.000 sol·licituds

Un total de 22.324 persones han presentat una sol·licitud per optar a una de les 1.000 places que l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha ofert per contractar auxiliars dels plans de contingència de les platges per afrontar el Covid-19.

Aquesta iniciativa de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública va ser presentada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i consisteix en la contractació de 1.000 joves d’entre 18 i 30 anys que s’encarregaran d’oferir informació sobre normes de protecció per garantir l’accés a al litoral de la Comunitat Valenciana amb total seguretat.

La durada de l’contracte serà fins al pròxim 7 de setembre i aquests auxiliars hauran de treballar en una jornada de 38 hores i 45 minuts setmanals, inclosos caps de setmana i alternant dos dies de treball i dos de descans en horari de deu del matí a vuit del vespre. El salari serà el corresponent a un grup C2 de funcionari interí de la Generalitat amb la seva part proporcional de vacances i pagues extres, és a dir, uns 1.385 euros bruts a l’mes.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint