Política

Borriana triplica les prestacions econòmiques individuals durant el primer mes de l’estat d’alarma

Els Serveis Socials de l’Ajuntament de Borriana gairebé han triplicat les Prestacions Econòmiques Individuals (PEI), com a conseqüència de la declaració de l’estat d’alarma davant la pandèmia de l’Covid-19. Així, de l’16 de març a el 15 abril de 2020 s’han concedit un total de 104 PEIs per un import total de 41.749,36 euros, que representa una despesa de 1.391,64 euros a el dia; enfront dels 43.161,21 euros destinats de l’1 de gener a l’15 de març, que constitueixen 575,48 euros a el dia.

Les prestacions destinades a cobrir necessitats bàsiques d’alimentació al mes de l’estat d’alarma, suposen un 66% del que gastat en tot el que va de 2020 i l’import desemborsat s’eleva a 38.043 euros, mentre que del 1 de gener a l’15 de març van ser 19.005 euros. Si aquestes xifres les passem a despesa diària, es pot veure que s’ha quintuplicat, passant de 253,4 euros a el dia en els primers dos mesos i mig de l’any a 1.268,1 euros diaris de l’16 de març a l’15 d’abril.

Per conceptes, els més de 41.000 euros gastats en les prestacions en el mes de l’estat d’alarma han estat 38.043 en PEI de necessitats bàsiques d’alimentació, 2.337,45 euros en PEI d’ús d’habitatge habitual, 871 euros en PEI d’acció extraordinària i 497,91 euros en PEI de subministraments energètics.

Aquest reforç dels dispositius socials per cobrir necessitats, segons ha explicat l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, formen part de les mesures excepcionals de caràcter social davant el Covid-19. Mesures adoptades per l’equip municipal de govern en què “es redoblen esforços per donar tota cobertura possible per a prestar el màxim d’atenció que requereixen persones i famílies vulnerables”, i que inclou també “resoldre febrer decrets setmanals d’ajudes” per tal de reduir a l’mínim els temps d’espera de les persones “.

A més de les 104 prestacions concedides, a hores d’ara hi ha 35 tramitades, de les quals 13 estan en fase d’informe-proposta per aprovació per decret d’alcaldia i 22 en tràmit. Aquestes xifres de la tramitació d’ajuts, des que es va iniciar l’estat d’alarma, suposa el 49% del que s’ha tramitat en el que va d’any.

Cal destacar que a efectes de facilitar el lliurament de documentació de les persones per valorar les prestacions, des dels Serveis Socials municipals s’han fet possible tres sistemes: correu certificat, ús molt minoritari, correu electrònic: serveis.socials@burriana.es i línia WhatsApp , la més utilitzada ja que és el sistema més disponible entre la població.

L’alcaldessa ha volgut agrair a tot el personal i equips dels serveis socials de Borriana “l’especial sensibilitat mostrada en la seva tasca diària, la seva implicació i la seva acurada organització”, sota les directrius d ‘ “arribar a tots els veïns i veïnes ho requereixin, que es tradueix també en una especial atenció realitzant compra d’aliments i medicació perquè, d’aquesta manera, la gent gran no hagin de sortir del seu habitatge a l’ésser les persones més vulnerables en l’actual estat d’alarma “.

Informació i Foto: Ajuntament de Borriana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint