Política

Begoña Carrasco “El Centre Sènior de Vida Activa i Saludable de Castelló obri les seues portes per a ser un referent nacional on envellir trencant moldes”

Les 35.000 persones majors de 60 anys que hi ha a
la ciutat compten amb un nou espai en ple centre de Castelló, “el Centre Sènior
de Vida Activa i Saludable obri les seues portes per a ser un referent nacional
on envellir trencant moldes”. Així ho ha assegurat l'alcaldessa, Begoña
Carrasco, en la jornada de portes obertes celebrada hui. En ella, representants
de 25 associacions de majors de la ciutat han conegut les noves instal·lacions,
que ocupen una superfície de 2.200 m² i estan situades en l'antiga Casa de la
Cultura del carrer Antonio Maura.
La primera edil ha ressaltat que després de la seua obertura, demà els veïns
empadronats a Castelló, majors de 60 anys, ja podran gaudir de l'oferta
d'activitats que presenta Mediterrània, l'empresa gestora. “Es tracta de més de
50 activitats i experiències tecnològiques que van des dels videojocs sènior o
els viatges sensorials de realitat virtual fins al ioga terapèutic, el treball del sòl
pelvià, la salut mental la dansa o el fitnes”, ha enumerat. “Volem que el CEAS
siga un punt de trobada on les persones que viuen soles situen el seu lloc de
socialització mentre gaudeixen de tot allò que se'ls ofereix, afavorint el seu
envelliment actiu”.
A més de posar barreres a la soledat, l'alcaldessa ha destacat aquest espai
com un lloc en el qual els majors puguen aprofitar la seua experiència per a
“retindre el talent i formar a futurs emprenedors”. Amb aquest objectiu s'ha
creat el Club d'Emprenedors Sènior, en el qual els qui vulguen podran posar els
seus coneixements i la seua professionalitat al servei dels joves valors que hi
ha a Castelló perquè posen en marxa les seues iniciatives amb el millor
assessorament, la veu de l'experiència.
Carrasco ha agraït “la col·laboració de la Generalitat, els regidors de Gent gran,
Clara Adsuara; Benestar Social, Maica Hurtado; Contractació i Patrimoni,
Vicent Sales; i Família, Alberto Vidal; i els tècnics municipals per a activar
aquest espai en tan sols sis mesos”. “El desbloqueig d'aquestes instal·lacions
era una prioritat del nostre equip de govern des que vam arribar i hui ja és
realitat”, ha afegit.
Per part seua, l'edil Adsuara. ha incidit en “la importància del treball conjunt per
a poder activar el CEAS”. “Aquest ha de ser un espai en el qual s'evite la
soledat no desitjada i en el qual es realitzen activitats intergeneracionals”, ha
apuntat. I ha anunciat que “demà ja hi haurà activitats perquè els qui vulguen
acostar-se ho coneguen i comencen a matricular-se després de Nadal, la
setmana del 8 de gener”.
El projecte té una inversió total de 3.520.908 euros cofinançat pel Fons
Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i l'Ajuntament de Castelló,
dins de l'objectiu temàtic nou de l'Estratègia de Desenvolupament Sostenible i
Integrat, EDUSI Castelló. D'aquesta inversió, 3.342.100 euros corresponen a
l'obra, 114.357 euros, equipament informàtic i 64.451 euros al mobiliari.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint