DestacatPolítica

Begoña Carrasco destaca l’Edifici Borrull com a símbol d’una nova etapa en l’atenció social a la ciutat de Castelló

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha visitat l’Edifici Borrull acompanyada per la regidora de Benestar Social, Clara Adsuara, per a conéixer de primera mà el funcionament de les noves instal·lacions i posar en valor la nova etapa que suposa per a l’atenció social a la ciutat.

Carrasco ha recordat que «durant les últimes setmanes s’ha completat el trasllat de tots els Serveis Socials de Base i dels serveis corresponents al Districte Centre, que fins ara es prestaven en les instal·lacions de l’edifici ‘Quatre Cantons'».

La primera edila ha destacat que «este Edifici Borrull s’ha convertit en un espai clau per a l’atenció ciutadana i el benestar dels veïns i famílies castellonenques», en comptar amb més de 2.000 m2 d’instal·lacions modernes i funcionals, que permeten millorar les condicions en les quals es presta atenció en àrees especialment sensibles.

Carrasco ha posat l’accent que «l’Edifici Borrull simbolitza una nova etapa en la prestació dels serveis socials de la nostra ciutat. Suposa un salt de qualitat, permet dignificar l’atenció que prestem a la ciutadania, a les famílies castellonenques, i ofereix als professionals millors espais per a desenvolupar el seu treball», ha assenyalat l’alcaldessa.
Increment de la plantilla

Una aposta que va de la mà també «d’un reforç de la plantilla municipal que ha permés la creació de 8 noves places estructurals de funcionaris, treballadors socials i educadors socials. Ho hem dit moltes vegades i ho continuarem repetint: este Govern municipal no deixarà a ningú enrere», ha afirmat Carrasco.

L’alcaldessa ha recordat que «pel que fa a l’atenció directa des dels Serveis Socials d’Atenció Primària Bàsica, s’han atés 1.716 famílies derivades dels serveis d’Inclusió Social, Prevenció i Intervenció amb Família o el servei de Promoció de l’Autonomia Personal».
Ajudes per a Emergència Social

L’alcaldessa ha posat el focus especialment en les persones en situació de major vulnerabilitat, les famílies amb menys recursos i els qui necessiten orientació i acompanyament per a fer front a diferents situacions. En este sentit, Carrasco ha recordat que «l’Ajuntament va destinar durant 2025 més de 2,8 milions d’euros a ajudes i prestacions econòmiques d’Emergència Social i de millora de l’autonomia, amb més de 5.400 ajudes aprovades fins al moment».

L’alcaldessa ha recordat que «estes prestacions, on destaquen les ajudes d’alimentació i higiene, amb 1,6 milions d’euros, permeten també fer front a despeses bàsiques com els subministraments d’electricitat, aigua o gas, a més de contemplar ajudes relacionades amb la vivenda. En este àmbit, l’Ajuntament destina més de 1,1 milions d’euros a ajudes al lloguer». Existixen també un altre tipus d’ajudes, com les destinades al menjador escolar, entre altres prestacions.
Itineraris d’Inclusió Social: 190 persones ateses

Entre els recursos que s’oferixen, Carrasco ha destacat el programa d’Itineraris d’Inclusió Social, «que es desenvolupa per primera vegada a Castelló i que té com a objectiu acompanyar persones amb pocs recursos i en risc d’exclusió social per a afavorir la seua inclusió i millorar les seues oportunitats d’accés a l’ocupació. Actualment, 190 persones participen en este programa, de les quals 117 són dones i 73 homes, sent el tram d’edat més habitual el comprés entre els 30 i els 50 anys».

Per a desenvolupar esta atenció s’han contractat fins a 15 professionals entre treballadors i integradors socials, que treballen en els sis districtes de la ciutat, acompanyant i orientant les persones participants durant tot el procés. «No hi ha millor política social que l’ocupació. El nostre objectiu és que les persones que travessen una situació de vulnerabilitat puguen recuperar la seua autonomia i comptar amb eines i oportunitats per a avançar», ha assenyalat l’alcaldessa.
SASEM: atenció integral a la salut mental

Un altre dels recursos que es presta des de l’àrea de Benestar Social és el Servei d’Atenció i Seguiment per a les persones amb problemes de Salut Mental (SASEM), desenvolupat en col·laboració amb la Generalitat Valenciana, que oferix una atenció integral a les persones empadronades a Castelló amb problemes de salut mental, així com a les seues famílies i entorn.

L’equip compta actualment amb una treballadora social i un psicòleg, als quals s’incorporaran progressivament altres perfils professionals com educadors socials, integradors socials i terapeutes ocupacionals.

El programa està en funcionament i ja ha intervingut amb 22 persones. A més, durant l’últim trimestre de l’any es desenvoluparan activitats grupals dirigides tant a les persones usuàries com a les seues famílies.
Més de 2 milions d’euros per a les entitats socials

L’alcaldessa també ha volgut posar en valor el treball que desenrotllen les entitats socials de Castelló, a les quals ha definit com «els ulls, les mans i el cor que permeten que la solidaritat i les cures arriben a tots els racons de la ciutat». En este sentit, l’Ajuntament ha complit el compromís que les 37 associacions beneficiàries de convenis tingueren els seus acords preparats durant el primer semestre de l’any, en temps i forma. Carrasco ha recordat que «els convenis, que abasten àrees com Benestar Social, Família i Infància, Interculturalitat i Cooperació, representen una aportació municipal de més de 2 milions d’euros, la xifra més alta des de 2019. A més, la majoria d’estos convenis han experimentat increments d’entre el 5% i el 20%».

«Les entitats socials realitzen una labor fonamental i arriben allí on l’administració no pot arribar per si sola. Per això volem reconéixer el seu treball i reforçar la nostra col·laboració amb elles», ha apuntat Carrasco.
Un espai per a una atenció social més pròxima i digna

L’alcaldessa ha conclòs la seua visita destacant que l’Edifici Borrull no és únicament un canvi d’ubicació de serveis, sinó una oportunitat per a continuar avançant cap a una atenció social més pròxima, accessible, moderna i centrada en les persones.

«Estem posant més recursos, més professionals i millors instal·lacions al servei d’aquells qui més ho necessiten. L’Edifici Borrull representa esta nova etapa i demostra el nostre compromís amb una ciutat que cuida, acompanya i oferix oportunitats als seus veïns», ha conclòs Carrasco.

Begoña Carrasco també ha recordat que «amb l’anterior govern municipal, els castellonencs es van quedar fora d’este edifici de Borrull per les disputes entre el president Ximo Puig i l’alcaldessa Amparo Marco. I ha sigut l’actual Govern municipal a l’Ajuntament amb l’actual govern de la Generalitat, gràcies a un conveni, el qual ha aconseguit que els castellonencs siguen atesos en estes instal·lacions».

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint