Política

Agricultura convoca 30 milions d’euros en ajuts a inversions per a la transformació, comercialització i desenvolupament de productes agroalimentaris

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca convoca per 30 milions d’euros les ajudes a les inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agroalimentaris en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrària Comuna (PEPAC) a la Comunitat Valenciana per al període 2023-2027.

Es tracta de la primera convocatòria dins del període de programació PEPAC 2023-2027 per a aquest tipus d’ajuts i el text complet es pot consultar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Es dóna la circumstància que aquesta línia d’ajuts, que era única al període del Pla de Desenvolupament Rural 2014-2022, s’ha separat en dos: en primer lloc, els ajuts a inversions amb objectius ambientals en transformació, comercialització i desenvolupament de productes agroalimentaris, amb un pressupost convocat de 8 milions d’euros, distribuïts entre els anys 2024 i 2026.

I en segon lloc, les ajudes a inversions en transformació, comercialització i desenvolupament de productes agroalimentaris, amb una finalitat productiva, amb un pressupost convocat de 22 milions d’euros, distribuïts també entre els anys 2024 a 2026.

El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al 15 d’octubre del 2024 inclòs.

Aquests ajuts van destinats a les persones físiques o jurídiques que operin com a empreses agroalimentàries del sector de la transformació, comercialització i desenvolupament de productes agroalimentaris i, a més, microempreses, pimes i cooperatives.

Les ajudes es destinaran a inversions en actuacions adreçades al tractament i gestió de residus, eliminació de contaminacions, reducció del consum daigua, denergia, introducció denergies alternatives menys contaminants i sistemes destalvi denergia (eficiència energètica).

A més, també se subvencionaran sistemes de generació local d’energies renovables que redueixin el consum propi de l’energia de xarxa convencional i destinades exclusivament a l’activitat subvencionable, increment de la depuració d’efluents en un grau més alt que l’exigit per la legislació vigent.

A la segona línia d’ajudes, la de finalitat productiva, es consideraran com a inversions subvencionables les actuacions adreçades a equips, instal·lacions i mitjans per a la transformació i la comercialització de productes agrícoles.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint