DestacatTurisme

Aerocas assumeix la gestió de l’aeroport de Castelló després d’aconseguir la certificació d’AESA

La societat pública Aerocas, dependent de la Generalitat, assumeix des d’aquest 1 de novembre la gestió de l’aeroport de Castelló després de completar tots els tràmits pertinents i obtenir la certificació per part de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).

El secretari autonòmic de Turisme i president d’Aerocas, Francesc Colomer, ha destacat que el procés de canvi de gestió s’ha desenvolupat amb «rigor», complint amb els terminis establerts i garantint el normal funcionament de la infraestructura.

Segons ha assenyalat, «s’obre ara una nova etapa per a l’aeroport, en què Aerocas, amb el suport del Govern valencià, va disposar de més capacitat de decisió per desenvolupar la instal·lació en tots els seus vessants, diversificant la cartera de serveis, per tal que es consolidi com una valuosa eina al servei de la societat de Castelló, el sector turístic i el territori «.

Per la seva banda, el director general d’Aerocas, Joan Serafí Bernat, ha valorat que el canvi de gestió «s’ha executat en els termes previstos, seguint el full de ruta que ens vam marcar fa una mica més d’un any, quan es va acordar la resolució del contracte amb Edeis «.

Bernat ha recordat que la decisió de finalitzar la relació amb l’operador privat -amb el qual Aerocas ha signat aquest dijous l’acta de lliurament de les instal·lacions- es va adoptar després que l’empresa «plantegés una modificació de les condicions econòmiques no prevista en el contracte, que va motivar que el Govern valencià acordés obrir un procés de transició perquè Aerocas assumís el control de l’aeroport a partir de l’1 de novembre «.

Segons ha explicat, Aerocas passa a assumir la plantilla de treballadors de Edeis a l’aeroport de Castelló i els contractes amb proveïdors i clients, «de manera que queda assegurat el normal funcionament operatiu de la infraestructura».

El director general ha afirmat que l’assumpció de la gestió permet a Aerocas «aprofundir en tots aquells aspectes que estableix el Pla Estratègic, que aposta per una diversificació de les activitats de l’aeroport, mantenint com a eix principal el trànsit de passatgers vinculat al turisme». En aquest sentit, ha apuntat que ja s’està treballant en una actualització de l’esmentat pla perquè reculli la situació derivada del canvi de gestió i apunt noves oportunitats de desenvolupament.

Joan Serafí Bernat ha subratllat l’esforç realitzat per Aerocas per desenvolupar el trànsit de passatgers a través de la implementació de successives campanyes de posicionament internacional. En aquest sentit, l’aeroport oferirà en els propers mesos tres noves rutes: Viena, Marsella i Londres-Luton.

A més, Aerocas té en fase de licitació una nova campanya per posar en marxa, almenys, altres tres rutes, que hauran d’aportar de manera conjunta 210.000 passatgers i passatgeres entre 2020 i 2023.

El director d’Aerocas també ha incidit en la importància estratègica de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC), en la qual està previst desenvolupar un pol empresarial i logístic vinculat a l’aeroport.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint