MunicipisPolíticaSanitat

Zucaina i Espadilla reivindiquen reforços sanitaris per protegir la seva població

L’interior de la província “està ple de vida i mereix la millor assistència sanitària que protegeixi la població”. És el missatge de dos pobles de la comarca de l’Alt Millars, Zucaina i Espadilla, els alcaldes dels quals reclamen una cobertura sanitària més gran i recursos i equipaments “que permetin prestar als nostres veïns l’atenció mèdica òptima que mereixen”.

A Zucaina, un poble que amb prou feines supera els 170 habitants però que triplica la seva població a l’estiu, “hem vist els darrers anys com es retallava el nombre de dies d’assistència mèdica i d’infermeria, així com les hores”. Ho comenta Ana Julián Benages, alcaldessa de l’Ajuntament de Zucaina, que estima que “amb només dues hores els dies en què hi ha visita de sanitaris resulta molt complicat poder atendre la totalitat de la població que necessita assistència. I és molta, ja que hi ha un gran percentatge de gent gran”.

I precisament és aquest perfil, “el dels nostres grans, el més vulnerable”. Perquè, tal com indica l’alcaldessa, “en la majoria dels casos no tenen possibilitat de desplaçar-se fins als centres d’urgències, que en el nostre cas són Villahermosa del Río o Lucena del Cid, tots dos a més de 30 minuts amb cotxe”.

Aquest és un problema idèntic al que pateix Espadilla. El seu alcalde, Vicente Domingo, explica que l’assistència mèdica només es presta dos dies per setmana, dilluns i dimecres, “i amb un horari molt reduït”. “Per als que intentem fer front a la despoblació, resulta molt complicat. Màxim si tenim en compte que la dotació dels ambulatoris és molt precària, els medicaments són molt limitats i no podem ni tan sols fer un electrocardiograma”.

També Domingo lamenta que no es reforci “als que menys recursos tenim”, perquè a la pràctica, “es buiden els nostres pobles quan s’haurien de garantir serveis per evitar la seva desaparició”. “I per això és fonamental tenir plantilles, dotacions i equipaments”. “Tant instrumental com informàtic”, matisa l’alcaldessa de Zucaina, “ja que els professionals que s’han de desplaçar a les nostres instal·lacions estan en condicions gairebé tercermundistes, amb instrumental tècnic i ordinadors obsolets, que juntament amb una connexió a internet molt feble, fa gairebé impossible revisar una analítica o una radiografia”, explica.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint