Ximo Puig valora la unitat d’acció amb els agents socials i econòmics per dissenyar una proposta conjunta davant de la crisi energètica
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat la unitat d’acció mostrada per les organitzacions socials i econòmiques valencianes per dissenyar una proposta conjunta en resposta a la crisi energètica derivada de la invasió d’Ucraïna.
Així ho ha manifestat després de mantenir una reunió amb la secretària general de CCOO-PV, Ana Garcia; el secretari general d’UGT-PV, Ismael Sáez, i el president de CEV, Salvador Navarro, en què s’ha acordat treballar conjuntament en el document que serà remès al Govern d’Espanya per a la seva inclusió al Pla Nacional de Resposta a l’Impacte de la Guerra a Ucraïna.
En concret, Ximo Puig ha informat que les diferents entitats faran un treball intern de recopilació de mesures, tenint en compte específicament les necessitats dels sectors més afectats, i ha avançat que dilluns que ve es tornarà a reunir amb els agents socials i econòmics per avaluar les propostes.
Així mateix, ha avançat la participació dels consellers d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Indústria i Comerç, Rafa Climent, a la Conferència Sectorial convocada a aquest efecte, per traslladar la posició de la Comunitat Valenciana al pla nacional de resposta a la crisi.
Decret llei per impulsar la sobirania energètica
El president també ha recordat que el Consell aprovarà la setmana que ve el decret llei a través del qual es pretén impulsar mesures que contribueixin a disposar de la major sobirania energètica possible, ja que es tracta de “l’única manera de poder garantir a mig i llarg termini l’estabilització dels preus energètics i tenir capacitat de mantenir una indústria i una energia assequible per a les famílies”, ha assegurat.
En aquest sentit, ha reiterat el compromís de flexibilitzar la normativa, desburocratitzar i agilitzar “al màxim” les iniciatives que apostin per les energies renovables, com la fotovoltaica o l’eòlica, o per altres fonts d’energia com l’hidrogen verd, i ha advocat per intensificar l’aplicació dels fons europeus a la investigació sobre aquest vector energètic.
El cap del Consell també ha assegurat que la Generalitat promourà mesures deficiència i destalvi energètic, i impulsarà mesures de suport a les comunitats locals energètiques, i al dimensionament de les plantes solars per tenir la màxima capacitat de producció i distribució i donar resposta a l’emergència energètica.
Mesures europees
Paral·lelament, ha reclamat l’adopció de mesures per part de la Unió Europea per “aturar l’escalada especulativa” de preus energètics que “posa en perill tota l’economia”, i que espera que s’adoptin al si del Consell europeu que se celebrarà a finals de març.
Finalment, ha lamentat el dany “enorme” que la pujada de preus està tenint també sobre la indústria i el conjunt de l’economia valenciana, i que també afecta la mateixa Generalitat, que haurà d’assumir uns costos energètics més grans dels que estaven pressupostats, per exemple en transport públic o consum energètic a col·legis i hospitals, per citar alguns exemples.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana