DestacatPolíticaSanitat

Ximo Puig sol·licita al TSJCV la pròrroga del passaport COVID fins al 28 de febrer i destaca el reforçament de l’atenció primària

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la decisió de sol·licitar al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) la pròrroga fins al 28 de febrer de l’obligatorietat de disposar de passaport COVID per accedir a l’interior de tota mena d’establiments d’hostaleria i restauració, independentment del seu aforament, així com per accedir a cinemes, gimnasos i centres esportius de diversa índole.

Així ho ha manifestat Ximo Puig durant la seva compareixença juntament amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per explicar els acords adoptats a la Mesa Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la COVID-19 celebrada aquest dijous.

El responsable del Consell ha assegurat que l’exigència de mostrar el certificat COVID, que es mantindrà en les mateixes condicions vigents fins ara, «està incitant milers de valencians a vacunar-se». En concret, ha indicat que des de l’inici d’aquesta mesura fa dos mesos s’han administrat 132.000 primeres dosis a persones que no estaven immunitzades, fet que suposa el 2% de la població total.

D’altra banda, el president ha anunciat la posada en funcionament aquest dilluns 31 de gener de dos grans espais de vacunació a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València ia l’hospital de campanya ubicat al costat de l’Hospital General d’Alacant, i que se sumen als ja posats en marxa a Castelló de la Plana, Gandia, Paterna i Mislata.

Segons ha explicat, la prioritat és intensificar la vacunació de reforç, així com la de la població infantil i reforçar l’atenció primària «per normalitzar-ne el funcionament més enllà de la COVID-19».

Durant la intervenció, el president ha indicat que la Comunitat Valenciana ja ha superat els 2,1 milions de terceres dosis administrades i totes les franges d’edat des dels 50 anys estan immunitzades, cosa que situa la Comunitat Valenciana per sobre de la mitjana espanyola . Alhora, ha assegurat que també la vacunació infantil a la Comunitat Valenciana és 8 punts superior a la mitjana espanyola.

El cap del Consell ha reiterat la importància de rebre la vacuna per «protegir la salut, alliberar el sistema hospitalari i viure amb normalitat» i ha recordat que malgrat l’augment de contagis per la variant Òmicron «les hospitalitzacions de població vacunada són 2,5 vegades inferiors que en el pitjor moment de la pandèmia i l’ocupació a UCI és tres vegades més petita”.

Reforç de latenció primària

Durant la seva intervenció, Ximo Puig s’ha referit a les mesures implementades a l’atenció primària, entre les quals s’inclou la pròrroga de tots els contractes de reforç COVID-19 vigents, fet que ha suposat ampliar 2.580 contractes.

Així mateix, ha destacat que la Conselleria de Sanitat també ha activat la pròrroga automàtica de tractaments crònics, el tràmit simultani de baixes i altes, lhabilitació de la web per tramitar baixes i altes de les persones diagnosticades en farmàcies, la col·laboració amb farmàcies per facilitar la notificació dels autotests, la notificació via SMS del resultat de proves i la vacunació de lalumnat en centres escolars.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint