Ximo Puig reconeix la tasca de la Policia de la Generalitat Valenciana en la lluita contra la violència masclista
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat la tasca que exerceixen els professionals de la Policia de la Generalitat en la lluita contra la violència masclista i que garanteix la igualtat “en la seguretat, la pau i la llibertat”.
Així ho ha manifestat durant la seva intervenció en la celebració del Dia de la Unitat de Policia Nacional Adscrita a la Comunitat Valenciana, que aquest any celebra el 30è aniversari, a la qual també ha assistit la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo .
El cap del Consell ha indicat que lʻatenció a les dones és “una àrea dʻacció creixent” a la Policia Autonòmica, i ha afirmat que “ens trobem en un nou temps”. Puig s’ha referit a les 62 dones que ja formen part d’aquesta Unitat i al reforç de la Generalitat a l’atenció a les dones víctimes de violència de gènere, que l’any passat van ser 1.236.
El president ha remarcat que les 138 condecoracions, diplomes i distincions que s’han concedit durant l’acte són un “reconeixement integral” a la trajectòria policial de les persones guardonades, “al treballat de proximitat ia la cooperació permanent de totes les forces i cossos seguretat de l’Estat”.
Durant la seva intervenció, Ximo Puig ha agraït a la Policia de la Generalitat l’“enorme esforç que està fent en les tasques de control de l’incendi forestal originat a Villanueva de Viver” i ha recordat que la Unitat també actua en la protecció del medi ambient” amb 4.000 intervencions el passat any”; la vigilància d’establiments “per assegurar la convivència urbana” i la protecció del patrimoni “amb una unitat de referència internacional”.
En el transcurs de l’acte, el president ha avançat que s’estan licitant les obres de reforma de la comissaria de Pont de Fusta per dotar la policia de la Generalitat d’unes instal·lacions “més eficaces i eficients”.
Reconeixement a la tasca policial
Durant la cerimònia s’han lliurat les distincions que reconeixen la tasca de membres de la policia de la Generalitat i de persones físiques, jurídiques i institucions que col·laboren i faciliten la feina d’aquest cos policial.
Aquest any s’han concedit 123 medalles, 27 de les quals són d’or; 50 de plata; 7 condecoracions de bronze al servei policial amb distintiu blau; i 39 condecoracions de bronze. A més, s’han lliurat 9 diplomes de reconeixement a la trajectòria policial i 6 distincions honorífiques de la Generalitat.
Les distincions han recaigut a l’Equip de la Xarxa de la Generalitat de les Oficines d’Assistència a les Víctimes del Delicte; el Grup Gamma de la Policia Local de València; Unitats de Violència sobre la Dona de la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana; Cos de la Policia Local d’Elx; Cos de la Policia Local d’Albatera-Alacant; i Associació ALANNA.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana