Política

Ximo Puig: «Estic absolutament convençut que el president Sánchez complirà amb els valencians i valencianes»

El president de la Generalitat i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha destacat que els pressupostos generals de l’Estat que presentarà aquest divendres el Govern d’Espanya són «fonamentals per als valencians i valencianes». «Estic absolutament convençut que el president Sánchez complirà amb els valencians i valencianes», ha indicat el líder dels socialistes valencians després de reunir-se amb la presidenta del PSOE, Cristina Narbona; una reunió en la qual també han estat presents la presidenta del PSPV-PSOE, Joana Serna; el secretari d’Organització, José Muñoz; la candidata a l’Alcaldia de València, Sandra Gómez i la secretària general del PSPV-PSOE a la província de València, Merceeds Caballero.

«Tenim la confiança que els pròxims pressupostos generals de l’Estat entendran la realitat de la Comunitat Valenciana i donarà suport a les perspectives de futur, progrés i ocupació», ha assegurat Ximo Puig. El secretari general ha indicat que «tot el que sigui invertir a la Comunitat Valenciana serà bo per a Espanya i per al projecte global i divers d’Espanya en el que hem d’estar els valencians».

Per al president de la Generalitat, els pressupostos generals de l’Estat «han de donar suport a les perspectives de futur, progrés i ocupació que porta tres anys desenvolupant la Comunitat i que són fonamentals per a nosaltres». Així, ha defensat que aquests comptes generals han de mostrar que el partit socialista «és un instrument per a la superació de les desigualtats».

Ximo Puig ha reiterat que actualment el «principal problema que té la societat espanyola i valenciana és la violència masclista» contra la qual «cal combatre amb idees, fortalesa i acords». «Més que mai cal tenir una resposta ideològica perquè efectivament hi ha persones i partits que estan en contra de la igualtat i el nostre partit si defensa una mica per sobre de qualsevol altra cosa és la igualtat», ha assenyalat.

«És molt lamentable que els partits de la dreta democràtica estiguin subjugats a la posició més ultra, extrema i rupturista amb la democràcia i posant en qüestió les bases de la convivència», ha assegurat el secretari general del PSPV-PSOE qui ha explicat que en ara mateix «cal donar seguretat a les dones».

Puig ha indicat que «sembla que alguns es vulguin prendre la revenja del que ha significat la irrupció del feminisme», un moviment del qual ha dit «ha estat una de les grans aportacions a la humanitat». Finalment, ha reclamat que els partits que van signar el Pacte Valencià contra la Violència de gènere han de donar suport a la moció presentada pel Grup Socialista en Les Corts en què «diem clarament que no es pot donar suport a ningú que intenti sacralitzar la desigualtat com han fet a Andalusia «.

CRÍTIQUES A PP I CS

Per la seva banda, la presidenta del PSOE, Cristina Narbona, ha lamentat que «el Partit Popular i Ciutadans hagin intentat disfressar l’acord que els ha portat al govern d’Andalusia amb el suport de Vox». «Els socialistes exigirem respostes al PP, i en particular a Ciutadans, que han volgut aparentar que res tenen a veure amb Vox, però que estan donant suport mesures que intenten retrocedir a una Espanya del passat en blanc i negre», ha assenyalat.

La presidenta del PSOE ha criticat que una de les mesures que estan en el pacte és «eliminar ens innecessaris»: «Aquestes entitats que consideren innecessàries, avui presten protecció necessària per a dones maltractades i els seus fills». Així mateix ha reivindicat que «des del partit socialista defensarem tant a Espanya, com fora de les nostres fronteres la democràcia i l’avanç de tot tipus de drets».

Així mateix, Sandra Gómez, candidata a l’Alcaldia de València, ha assenyalat que «tant el Partit Popular com Ciutadans han demostrat que volen arribar al poder a costa de retallar les nostres llibertats i dinamitar el consens social al voltant de qüestions com la violència de gènere» . Gómez ha destacat que «els i les socialistes ens prenem molt seriosament aquestes qüestions» i per tant, ha fet una crida perquè «totes aquelles persones que vol estabilitat i un entorn on poder sentir-se lliure es mobilitzin en contra d’aquest tipus d’ideologies «. Gómez ha incidit que «del que volem parlar dels socialistes a les properes eleccions és de qüestions importants com la pujada del Salari Mínim Interprofessional o la pujada de les pensions» que és el que «realment importa», ha sentenciat.

Informació i Foto: http://www.pspvpsoe.net

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint