Ximo Puig es reuneix amb els alcaldes del Baix Segura per impulsar la recuperació de la zona després del temporal de pluges
Així s’ha pronunciat el titular del Consell després de la trobada celebrada a la localitat de Dolors, on ha destacat l’esforç del Govern valencià i dels ajuntaments de les localitats afectades per intentar arribar a «la normalitat definitiva» en el menor temps possible.
«Molts alcaldes han plantejat qüestions sobre infraestructures que s’han taponat i sobre el desenvolupament de la relació amb la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS)», ha prosseguit el president, que ha afegit que totes aquestes qüestions tindran una consideració important i tindran un seguiment «en els propers anys».
Puig ha recordat a més que la Generalitat s’ubicarà tant una oficina comarcal de gestió i atenció als damnificats, amb seu a Oriola, i punts d’atenció en altres municipis afectats, «per donar una solució a aquestes urgències bàsiques», i ha reiterat que des el Consell es treballarà amb personal tècnic «perquè en aquests primers quinze dies les famílies puguin rebre les primeres ajudes».
El president ha indicat també que a aquesta primera reunió li succeiran «una successió de contactes» amb els ajuntaments de la comarca i ha afirmat que la Generalitat ha aprovat aquest divendres tant «un primer decret que atén les urgències de les persones i que facilitarà fins a 4.500 euros per habitatge «com un altre text destinat» al fet que els consistoris puguin actuar sobre allò que és més urgent «.
El titular del Consell, així mateix, ha mantingut que s’ha realitzat un «acord global» per a sol·licitar al Govern d’Espanya «la declaració de zona afectada per una emergència», així com que la Generalitat ja té el marc general de resposta a la catàstrofe que preveu «qüestions molt importants relacionades amb l’ocupació, el món agrari, les polítiques de reparació industrial i les infraestructures».