Ximo Puig destaca que el Govern ha complert el compromís de garantir la tresoreria de la Generalitat després de l’aprovació de 365 milions del extraFLA
Puig ha incidit que aquesta quantitat és superior a 115 milions d’euros a l’assenyalada inicialment pel govern Espanyol, pel que ha assegurat que aquest increment “significarà una millor possibilitat d’atendre els pagaments pendents a proveïdors d’aquí a final d’any” .
El titular del Consell ha assenyalat a més que a aquesta quantitat se li afegirà la transferència del FLA ordinari corresponent al IV Trimestre, que també s’ha activat avui, tant per a la Comunitat Valenciana (amb 51.350.000 per pagar als proveïdors) com per la resta d’autonomies. D’aquesta manera, la quantitat total destinada a pagar despesa social i per als proveïdors valencians s’incrementarà, entre FLA ordinari i extraFLA, fins als 416.600.000 d’euros.
El titular de la Generalitat ha subratllat que, si a aquesta quantitat se li sumen els 450 milions de l’actualització dels lliuraments a compte que el Govern s’ha compromès també a abonar abans del 10 de novembre, “tindrem 866.600.000 d’euros en el teixit econòmic valencià que seran destinats a atendre totes les necessitats de pagament de la Generalitat “. Puig ha afegit que això tindrà “un efecte molt positiu en la Comunitat” perquè serà possible “fer els pagaments a temps”.
Al marge, la CDGAE ha aprovat també el FLA Venciments per a la Comunitat Valenciana, que suposarà 867.620.000 per atendre pagaments relacionats amb el deute.