Política

Ximo Puig destaca que el CaixaForum de València reforçarà la Ciutat de les Arts i les Ciències com a pol cultural “a l’avantguarda d’Europa”

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que el CaixaForum de València, que obre al públic les portes aquest dimecres, reforçarà la Ciutat de les Arts i les Ciències com a “bastió cultural a l’avantguarda d’Europa”.

El responsable del Consell ha participat a l’acte oficial d’obertura d’aquest espai cultural i de divulgació científica, ubicat l’edifici de l’Àgora, amb el president de la Fundació ‘La Caixa’, Isidre Fainé, i el director de CaixaForum València, Álvaro Borrás .

“Avui comença a bategar un espai ara ple de vida, un punt de trobada de l’art, la ciència i la cultura, escenari del millor humanisme a la terra de Joan Lluís Vives. Avui neix un projecte emblemàtic que ha cristal·litzat des de la confiança, la col·laboració i la feina”, ha assenyalat el president.

Com ha destacat, es posa així a disposició de la ciutadania “un àgora d’art i pensament, de cultura i reflexió, de diàleg i modernitat” que permetrà conformar a la Ciutat de les Arts i les Ciències “un pol cultural de primera magnitud a Espanya”.

Per al president, l’obertura del CaixaForum de la Comunitat Valenciana suposa a més aprofundir en la “sòlida relació” amb la Fundació “La Caixa” amb un “salt de qualitat”, ja que crea “sinergies” amb l’espai singular en què es emplaça. Com ha assenyalat, la ubicació a la Ciutat de les Arts i les Ciències activa un impuls en doble direcció, ja que apropa el CaixaForum a un públic potencial de gairebé tres milions de visites anuals i reforça l’oferta cultural avantguardista de CAC, tot això – ha afegit- a més amb una mirada sostenible, perquè la nova seu «consumirà un 72% menys d’energia que qualsevol altre museu».

Inversió de 300 milions

El màxim responsable de la Generalitat ha agraït, per altra banda, a la Fundació “La Caixa” el seu compromís amb la Comunitat Valenciana “ho demostra aquest projecte, una inversió que assolirà els 300 milions en 50 anys per al progrés cultural de la ciutat, ho demostra el conveni signat aquest dimarts per invertir 33 milions anuals en acció social a tota la Comunitat i ho demostra el suport permanent a símbols de la cultura valenciana com les societats musicals o la Pilota”, ha afirmat.

Puig ha afirmat també que aquesta implicació enforteix el vincle entre Caixabank i la Comunitat Valenciana, primer amb una unió financera que «ha aportat solvència alʻeconomia valenciana» i després amb lʻelecció de València per a la seu social de lʻentitat bancària.

Així mateix, ha destacat les accions que la Fundació “La Caixa” desenvolupa a través del conveni anual amb la Generalitat i que reflecteixen el veritable “esperit de la responsabilitat social”, que és “igualar les oportunitats”, cosa que s’està aconseguint amb projectes com els datenció social de la infància, inclusió laboral o el suport al talent jove.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint