Ximo Puig destaca l’aposta per millorar les infraestructures educatives per “avançar en la dignificació” de l’escola pública i “garantir la igualtat d’oportunitats”
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat juntament amb la ministra d’Educació i Formació Professional, Pilar Alegría, les instal·lacions del nou Institut d’Educació Secundària Periodista Vicente Verdú d’Elx.
En el transcurs de l’acte, el president ha posat de manifest l’aposta del Consell i de l’ajuntament d’Elx per millorar les infraestructures educatives i l’oferta formativa de la ciutat amb l’objectiu d’”avançar en la dignificació de l’escola pública, garantir-ne l’accés aquesta i la igualtat d’oportunitats”.
El cap del Consell s’ha referit a Elx com el “paradigma” de l’acció del Consell en matèria educativa, i ha destacat l’augment del nombre de docents experimentat per atendre les necessitats del mateix alumnat existent, fet que suposa a la pràctica un descens de la ràtio. En concret, ha explicat que des del 2015 el nombre de docents a Elx ha augmentat un 28%, cosa que ha suposat incorporar 800 nous professionals als centres de la ciutat.
Durant la seva intervenció, també ha valorat la implicació de l’ajuntament d’Elx en l’execució del Pla Edificant, a fi d’accelerar les actuacions de construcció i millora de centres educatius. En concret, Puig ha assenyalat que a través d’aquest pla, ampliat fins al 2027, la Generalitat ja té compromesa una inversió de 1.700 milions d’euros, “amb la qual cosa també es podrà donar cabuda a noves iniciatives a centres d’Elx”.
35,8 milions per a 14 centres educatius d’Elx
El president ha explicat que actualment la Generalitat està realitzant diverses actuacions de millora d’infraestructures educatives a Elx per a això ha previst una inversió de 35,8 milions d’euros, tant directa a través de la conselleria d’Educació com a través del Pla Edificant, dels quals ja hi ha executats 13,8 milions d’euros.
En concret, amb aquesta inversió s’està realitzant la construcció de 4 centres, així com la millora i ampliació de 10 centres educatius més. A més, cal destacar que aquestes actuacions en infraestructures educatives han generat la creació d’uns 900 llocs de treball.
11,3 milions i capacitat per a més de mil alumnes
El nou institut, amb capacitat per a més d’un miler d’estudiants, acollirà a partir del mes de gener part de l’alumnat de l’IES La Torreta, atès que la conselleria té previst finalitzar les properes setmanes la dotació d’equipament i per tant les classes es poden reprendre després de les vacances de Nadal al nou institut.
La construcció del centre ha suposat una inversió d’11,3 milions d’euros i s’ha fet sobre una superfície de 16.000 metres quadrats de superfície, cosa que el converteix en la instal·lació educativa més gran d’Elx. En concret, disposa de 24 unitats d’ESO i 8 de Batxillerat, a més de donar cabuda a dos nous cicles formatius de la família d’Indústries Alimentàries: un cicle mitjà a Rebosteria i Confiteria, i un cicle de grau superior a Processos i Qualitat de la Indústria Alimentària.
A més, l’IES també disposa d’un gimnàs i de vestidors; sala d’usos múltiples; pistes poliesportives; biblioteca independent connectada amb l’aulari; i sala per a associació de pares i associació dalumnes.
L’acte ha comptat també amb l’assistència del conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, així com dels fills del periodista Vicente Verdú, el nom del qual porta el nou centre educatiu, i que el president ha recordat com “una de les persones més rellevants de la cultura contemporània escrita dʻEspanya”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana