Ximo Puig destaca la importància de les ciències socials “en un temps de riscos i inquietuds” però també d’oportunitats
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat la importància de les ciències socials “en un temps de riscos i inquietuds” però també d’oportunitats en un moment com el que es viu en l’actualitat. Així ho ha manifestat durant la seva intervenció en l’obertura del XXIII Congrés Espanyol de Sociologia.
En l’acte, en què també han participat la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, així com la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre, entre altres autoritats, el president ha recordat que Europa “ha redescobert la incomoditat de la incertesa i tracta de gestionar amb certa confusió seva por a la inseguretat “.
El cap del Consell, ha posat èmfasi en la importància de la sociologia per “afrontar els canvis i millorar les condicions de vida col·lectives. I més, quan la societat necessita albirar nous camins per superar els nous genets de l’Apocalipsi que estan cavalcant per Europa, i arreu del món, i ser capaços de configurar una societat inclusiva on la xenofòbia, el racisme, l’homofòbia, i tot el que són aquestes grans pestes que tornen a cavalcar per Europa, desapareguin “.
Per això, Puig ha recalcat que es necessiten treballs com el de les ciències socials que “transcendeixin l’immediat i permetin entendre quines són les tendències de fons d’una societat en un moment determinat, i les possibilitats de l’acció política a cada instant”. Així doncs, ha agraït a la Federació Espanyola de Sociologia, la celebració d’un congrés d’aquestes característiques a la ciutat de València.
Seguint en aquesta línia, ha destacat que la riquesa està en la diversitat i que la Comunitat Valenciana entén el món des d’una perspectiva oberta i basada en uns valors que també estan sempre presents a la Universitat de València com són els de la Il·lustració. “La Comunitat Valenciana, és una comunitat oberta en què, efectivament, l’única frontera que volem situar és la frontera contra la intolerància”, ha sentenciat.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana