DestacatPolítica

Ximo Puig defensa que el Pacte Europeu Verd compti amb la indústria per sostenir la solidesa de el model social

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat que el Pacte Europeu Verd «ha de comptar amb la indústria» perquè la Unió Europea sigui capaç «de sostenir el sòlid model social», pel que ha incidit en la necessitat d ‘ «una política industrial comunitària «.

El titular de el Consell, que ha assistit a la inauguració a Castelló de el XVI Congrés Mundial de la Qualitat de l’Taulell i de l’Paviment Ceràmic ‘Qualicer 20′, ha destacat els 30 anys de trajectòria d’aquest esdeveniment, a què han acudit experts i professionals procedents de 16 països.

El president ha volgut recordar que la fira de la ceràmica de Cevisama, organitzada a València, «va ser un èxit important gràcies a les empreses de Castelló, que han fet un esforç extraordinari de modernització, d’internacionalització i de comercialització».

Referent a això, ha afirmat que els visitants estrangers que han assistit a Cevisama «han pogut observar el bon pols de el sector i comprovar, de primera mà, l’alt nivell d’innovació, qualitat i disseny que caracteritzen la ceràmica espanyola».

A la inauguració de Qualicer, el president ha destacat la fortalesa de el sector i ha subratllat que «en els moments difícils, els nostres empresaris van decidir apostar per innovació, investigació i desenvolupament», fet que suposa «el fet fonamental de la nostra competitivitat».

Així mateix, ha explicat que el mercat ceràmic «s’ha d’enfrontar a incerteses internacionals com la competència deslleial o el proteccionisme de grans potències».

Tot i així, malgrat aquests factors exògens, el sector ceràmic ha mantingut la seva posició en el mercat internacional, com ha assegurat el president, que s’ha referit a l’augment de les exportacions d’un 4,3% entre 2017 i 2019.

En aquest mateix període «el superàvit comercial que produeix per a Espanya el sector ceràmic es va situar prop dels 2.704.000, fet que suposa un augment de prop de el 4%». A més, al mercat intern, les vendes nacionals han crescut un 16,2%.

«L’indicador fonamental per a una societat cohesionada ha de ser l’ocupació», ha assenyalat Puig, que ha indicat que «entre gener i novembre de 2019, el sector ceràmic espanyol va donar feina directament a prop de 20.000 treballadors, un 3% més que l’ mateix període de l’any anterior «.

En aquest sentit, el president ha assegurat que «en els últims anys, el clúster ceràmic de Castelló ha consolidat el seu paper com a locomotora de el creixement de el sector ceràmic espanyol», ja que a la província «se situen el 80% de les empreses de el sector així com prop de el 94% de la producció ceràmica espanyola «i aporta ja» més d’una tercera part de l’PIB de la província «.

innovació ceràmica

El cap de el Consell també s’ha referit a «la qualitat de la recerca en institucions com la Universitat Jaume I, l’Institut Tecnològic de la Ceràmica o l’Associació de Tècnics Ceràmics», que ha qualificat de «fonamentals» per al sector.

Així, ha manifestat que «el desenvolupament d’eines com la impressió digital ha permès millorar els processos previs, com el disseny, que repercuteixen en la qualitat final del producte».

A més, d’altra banda, ha asseverat que «la cooperació i el diàleg entre empresaris, administracions públiques i professionals de sector han establert les bases per reactivar els mecanismes que ens han permès avançar en el camí de la innovació».

D’aquesta manera, com ha explicat, l’activitat relacionada amb l’R + D + I ha augmentat un 65% en els últims anys, la despesa privada en projectes privats d’R + D un 45% en els darrers 5 anys i, només en 2018, el teixit empresarial de la ceràmica castellonenca va destinar prop de 83 milions en concepte d’innovació i desenvolupament.

El Consell, per la seva banda, ha duplicat les ajudes a el sector a través del Ivace i ha impulsat el sistema d’innovació amb ajuda de l’Agència Valenciana d’Innovació. «Mitjançant la compra pública innovadora i els diferents projectes estratègics col·laboratius hem reforçat la cogestió de la innovació entre empresaris, administracions públiques i agents innovadors», ha afirmat.

«Totes aquestes mesures han comportat un augment de l’77% del finançament públic als projectes de R + D + I de el sector ceràmic castellonenc», ha explicat Puig, que ha destacat que els pressupostos de la Generalitat per a aquest 2020 va situar de 450 milions en suport als sectors productius i 170 per reforçar la internacionalització.

A més, el president ha mostrat la posició de Consell de suport a el desenvolupament 5.0 de la indústria, per impulsar «noves activitats tecnològiques i la modernització dels nostres sectors productius, assumint com a principi la sostenibilitat».

També s’ha referit el president a la propera visita de la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, a la província de Castelló, i ha assegurat que el Consell donarà suport a les reivindicacions de el sector en l’àmbit energètic i la necessitat d’avançar en processos innovadors.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint