Ximo Puig defensa intensificar la col·laboració publicoprivada per avançar en innovació i en la transició energètica
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assenyalat que “urgeix accelerar el pas” per avançar en innovació i en la transició a la sostenibilitat energètica intensificant les fórmules de col·laboració entre el sector públic i el sector privat.
«No hi ha cap altra recepta per consolidar el futur que més innovació», perquè «si volem prosperitat social, necessitem avui ser avantguarda en la innovació», ha indicat el president durant la seva participació a l’obertura de la jornada ‘Comunitat Valenciana: terra d’empreses ‘, organitzada per València Plaza.
Puig ha manifestat també que, per estimular les oportunitats, resulta fonamental una col·laboració publicoprivada que faciliti la “imprescindible” innovació i la “inajornable” sostenibilitat.
Pel que fa a això, ha argumentat que l’aposta de la Generalitat per la innovació ha donat els seus fruits, amb l’avenç en 29 posicions entre les regions europees més innovadores.
I, sobre l’impuls en la transició energètica, ha destacat que “l’evidència científica i el sentit comú assenyalen clarament l’itinerari: si no hi ha ‘planeta b’, tampoc no hi ha ‘opció b’”, per la qual cosa “la via imprescindible és accelerar en la sostenibilitat amb implantació de renovables, que no admet més demores, i amb descarbonització del model productiu”.
Puig ha remarcat, d’altra banda, durant la intervenció que la Comunitat Valenciana s’ha consolidat com a “mapa d’oportunitats”, com ho demostra que tingui actualment 151.000 empreses, 10.000 més que fa 7 anys i 1.300 més que fa un any, o que hi hagi 360.000 persones treballadores autònomes, 30.000 més que el 2015.
A més, també ha al·ludit a importants decisions que han beneficiat el territori valencià, com “l’aposta de Ford per electrificar-se i romandre aquí, la inversió històrica de Volkswagen, l’ampliació de l’ONU, l’arribada d’HP o les filials tecnològiques de Siemens o Lufthansa o el desembarcament d’una companyia ucraïnesa del grup Hitachi[que aviat es concretarà”.
El president també s’ha referit al suport a l’empresa facilitat pel Consell, amb mesures com els instruments financers davant les dificultats de finançament – ha exposat en aquest sentit que 3.500 empreses es financen amb l’IVF i que s’han habilitat 150 milions d’euros en línies antiinflació- o amb ajudes directes a les persones treballadores autònomes.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana