DestacatPolíticaSanitat

Ximo Puig anuncia mesures per valor de 97 milions d’euros de suport als autònoms i la solvència de les empreses davant la crisi del coronavirus

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa un primer paquet de mesures per import de 97 milions d’euros de suport als autònoms i la solvència de les empreses davant la crisi de l’coronavirus. Aquestes actuacions, en les que ja treballen les Conselleries d’Hisenda i Economia, es duran a terme amb la coordinació de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i la participació dels agents socials.

Puig ha comparegut després de la reunió mantinguda al Palau amb el president de la CEV, Salvador Navarro; el secretari general d’UGT-PV, Ismael Sáez; el secretari general de CCOO PV, Arturo León, i els consellers d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i d’Economia Sostenible, sectors productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, per analitzar amb detall el Reial decret llei de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de l’coronavirus i estudiar l’aplicació de mesures complementàries per a la Comunitat Valenciana per part de Consell. A la trobada ha assistit també el director de l’IVF, Manuel Illueca.

Puig, que ha ressaltat l’acollida favorable dels representants empresarials i dels sindicats valencians a el reial decret-llei aprovat aquest dimarts per l’executiu estatal, ha subratllat que la Generalitat impulsarà tots els mecanismes necessaris per facilitar l’aplicació d’aquestes mesures avançades pel president, Pedro Sánchez, que a més es veuran reforçades amb altres addicionals en què ja treballa el Govern valencià.

Referent a això, la Generalitat, mitjançant l’IVF, articularà una línia de 40 milions ampliables en crèdits participatius per millorar la solvència de les empreses i que puguin sol·licitar préstecs als bancs amb l’aval de l’50% de el Govern d’Espanya, tal com va anunciar aquest dimarts el president de l’Executiu central.

Els crèdits participatius de l’IVF computaran com a capital de les empreses. El banc públic donarà una carència de tres anys a aquests préstecs, que seran a 10 anys, per garantir la recuperació de les empreses.

És una mesura complementària per facilitar que les empreses valencianes accedeixin a el programa de finançament anunciat aquest dimarts pel Govern, ja que, tal com ha subratllat el president de la Generalitat, “l’objectiu és que no es destrueixi ocupació”, sinó que es proporcioni liquiditat a les empreses i es faciliti, per part de l’IVF, “l’instrument més potent que té la Generalitat”, que l’empresariat valencià amb problemes per la crisi de l’coronavirus es pugui acollir a aquests crèdits.

A més, el president ha assenyalat també que la Generalitat, mitjançant la Conselleria d’Economia, s’habilitarà un línia per import de 57 milions d’euros, “per actuar a favor dels autònoms, en coordinació amb l’IVF i amb els agents econòmics i socials “. Es tracta, ha emfatitzat Ximo Puig, que “ningú quedi a l’marge”, que “cap autònom s’hagi de deixar la seva activitat”.

Taula de treball pels autònoms

Puig ha avançat a això que la setmana que tindrà lloc un ple extraordinari per aprovar les actuacions en favor dels autònoms i que aquest mateix dijous es constituirà una taula de treball amb participació de la Generalitat i dels representants empresarials i sindicals.

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint