Ximo Puig anuncia l’ampliació de la targeta SUMA a tot l’àmbit de Rodalies de Renfe per a Castelló i València

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que, a partir de dilluns que ve, 6 de març, entrarà en vigor la targeta SUMA per viatjar a Rodalies de Renfe de Castelló i de València, una mesura que beneficiarà 1,8 milions de persones a través de les 65 estacions on es podrà utilitzar i que farà “més còmode, senzill i barat desplaçar-se en transport públic”.

A la presentació a Almassora de l’ampliació de SUMA, que arriba per primera vegada a la província de Castelló, el president de la Generalitat ha destacat que la mesura permet triplicar el nombre d’estacions en què es podrà fer servir la targeta i afavoreix tant la “cohesió social” com la “cohesió territorial”.

La implantació d’aquesta iniciativa té com a objectiu “millorar la vida de les persones”, des d’una concepció del transport de proximitat com a “pilar de l’estat de benestar”, tal com ha assegurat Ximo Puig, que també ha subratllat que la intenció del Consell és anar “més enllà” en la seva aposta per la mobilitat sostenible, i s’ha referit en aquest sentit al fet que es treballa perquè Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) “tingui la implantació que correspon aquí a la Plana”.

En concret, es beneficiaran de l’ampliació de SUMA les persones usuàries de les estacions d’Almassora, Almenara, Borriana-Les Alqueries, Castelló de la Plana, Caudiel, Xilxes, Jérica-Viver, La Llosa, Moncofa, Navajas, Nules-La Vilavella , Sogorb-Arrabal, Soneja, Vila-real, Algemesí, Algímia, Alzira, Bunyol, Carcaixent, Xest, Xiva, Cullera, Estivella-Albalat, Gandia, Gilet, Pobla Llarga, L’Alcúdia de Crespins, L’Énova-Manuel , Moixent, Montesa, Platja i Grau de Gandia, Rebollar, Requena, Sant Antoni de Requena, Set Aigües, Sueca, Tavernes de Valldigna, Utiel, Vallada, Xàtiva i Xeraco.

Tal com ha indicat, aquesta iniciativa suposarà un “avenç molt important” en la mobilitat urbana en transport públic, ja que, amb una única targeta, es pot viatjar a Rodalies o als transports que gestiona la Generalitat, com a metro i autobusos interurbans, amb un transbordament gratuït inclòs.

En aquest sentit, a més d’afavorir la intermodalitat, s’han simplificat zones i s’han abaratit els preus, cosa que, juntament amb totes les mesures que ha aplicat la Generalitat per fer front a la crisi, facilitarà una oferta tarifària accessible a totes les persones usuàries. Com a exemple, Ximo Puig ha explicat que amb el descompte del 50% entre el Govern i la Generalitat viatjar d’Almassora a València costarà 1,6 euros; anar de Castelló de la Plana a Almenara, 60 cèntims, i fer-ho de Caudiel a Segorbe, 40 cèntims.

Per la seva banda, la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha explicat que, fins ara, només es podia fer servir la targeta SUMA a la part del recorregut d’aquestes línies que discorria pels municipis de l’àrea metropolitana de València , però, a partir de dilluns que ve, els viatgers i viatgeres la podran utilitzar a tota les Rodalies de València i Castelló.

5,5 milions de títols SUMA

Així mateix, la consellera ha subratllat que aquesta targeta “ja va suposar un estalvi important de fins a un 55% perquè els usuaris i usuàries abonaven exactament el mateix independentment del mode de transport que utilitzessin”. Després d’un any d’implantació a l’àrea metropolitana de València, es han venut 5,5 milions de títols SUMA i s’han registrat 70,5 milions de viatges.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: