Ximo Puig afirma que la via valenciana és la del diàleg, la cohesió social i la convivència, i rebutja ingerències
Ximo Puig ha assenyalat que el projecte valencià és el de la defensa de l’interès de tots els ciutadans, tinguin les idees que tinguin, des del pluralisme i el respecte a la diferència. «El nostre model és el de l’autogovern que està en l’Estatut d’Autonomia dins de la Constitució espanyola», ha comentat.
«És a partir d’aquí des d’on volem millorar el nostre autogovern i millorar el finançament. Però des del diàleg, des del respecte a la llei ia l’interès general dels valencians i les valencianes», ha afirmat el president de la Generalitat. Per això, ha insistit, «qualsevol intromissió per part d’altres és absolutament atemptatori contra el respecte que mereixen els valencians».
El president de la Generalitat ha mostrat la seva voluntat que «es solucionin els problemes a Catalunya». I el primer pas, ha afegit, serà «parlant entre els catalans». «Nosaltres», ha plantejat, «volem ajudar, col·laborar, cooperar per arribar a una solució. Però cal respectar les regles del joc. Ningú pot interpretar la voluntat dels ciutadans ni fer cap tipus d’insinuació que fa a de quin pot ser el nostre futur «.