Política

Ximo Puig advoca per la innovació per evolucionar cap a formes de transport que garanteixin una mobilitat sostenible i compromesa contra el canvi climàtic

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat per la innovació, amb iniciatives com el vehicle hyperloop de Zeleros, per evolucionar cap a una mobilitat sostenible i compromesa contra el canvi climàtic.

Així ho ha indicat durant la presentació d’aquest projecte, liderat per un grup d’enginyers formats a la Universitat Politècnica de València, que aplica desenvolupaments tecnològics d’alta velocitat per crear un nou mitjà de transport.

El prototip d’aquest vehicle hyperloop, desenvolupat per la ‘start-up’ valenciana Zeleros, està basat en un sistema tubular dissenyat per minimitzar la resistència a l’aire oa la fricció, i ha estat presentat per l’empresa en un acte celebrat a la Ciutat de Arts i els Ciències de València que ha comptat també amb la presència de el ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque.

Ximo Puig ha expressat el seu reconeixement a l’exemple de «talent, persistència i utopia» que representa aquest projecte, que situa a prop «el futur» i que permet parlar d’una necessària «aliança d’objectius» entre la tecnologia i la batalla contra el canvi climàtic .

Tal com ha subratllat el cap de Consell, el nou mitjà de transport desenvolupat mitjançant la tecnologia hyperloop, que consumeix molt poca energia i produeix molt pocs contaminants, permet apostar per la sostenibilitat «sense renunciar a la mobilitat ràpida». «No és lògic continuar deteriorant el planeta», perquè seria una «grandíssima mostra d’insolidaritat i un viatge a l’suïcidi», ha defensat.

El president ha ofert a més el suport de la Generalitat a aquest tipus d’iniciatives, i ha assenyalat que el Govern valencià posarà tots els instruments al seu abast «a el servei d’aquesta causa per la innovació, pel futur de la planeta i pel futur de l’ desenvolupament de la Comunitat Valenciana «.

«Durant massa temps s’ha considerat la innovació com una cosa que ens venia de fora», però, actualment, gràcies a universitats i instituts tecnològics i de recerca, «tenim l’oportunitat de ser protagonistes», ha subratllat Puig, que ha lloat que la tecnologia hyperloop s’estigui desenvolupant a més a través d’un procés col·laboratiu.

«Ara, més que mai, són importants la ciència, la innovació i el talent», ha conclòs el president, en al·lusió a el difícil moment que es travessa en l’actual context de pandèmia.

Hyperloop ha estat inclòs en la nova Estratègia Europea de Mobilitat i en l’Agenda Estratègica d’Innovació Ferroviària, i Zeleros participarà a l’Expo Dubai 2021 amb una maqueta d’el vehicle de 6 metres de llarg, que s’ha mostrat durant l’acte, a què també ha assistit la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint