Sanitat

Webinar «Lideratge en temps de Covid-19»

L’equip de LEINN (Liderzazo, Emprenedoria i Innovació) València va organitzar ahir un webinar amb el títol ‘Lideratge en temps de COVID-19’. La finalitat de la trobada en línia era reflexionar sobre com s’està entenent i assimilant l’actual conjuntura, i com està adaptant-se el lideratge als canvis que s’estan experimentant com a persones i com a societat.

El webinar es va estructurar en diferents qüestions com quins són els desafiaments a nivell local i global en aquesta època de l’COVID-19, els líders i valors necessaris per afrontar els nous reptes, així com lideratges que puguin inspirar, entre d’altres. Els ponents Enrique García, director general de Florida Grup Educatiu, i Jose Mari Luzarraga, co fundador de LEINN i Mondragon TEAM Academy, van donar el seu punt de vista sobre aquestes qüestions i van comentar les accions que estan dut a terme des dels seus organitzacions en la nova conjuntura .

Els ponents van destacar com el confinament derivat de la pandèmia de l’COVID-19 ha generat un canvi de gran magnitud en totes les organitzacions socials, empresarials, administratives i educatives. En aquest entorn, van coincidir a apuntar que s’imposa, per tant, un nou sistema de treball que fa necessari un lideratge que aconsegueixi dirigir de manera flexible i àgil la implantació dels canvis que permetran a les diferents organitzacions adaptar-se a la nova normalitat.

«Ara hem après a la força i contrarellotge realment el que és un entorn VUCA (acrònim que s’utilitza per descriure els entorns caracteritzats per la volatilitat, la incertesa, la complexitat i l’ambigüitat). A nivell social, en aquestes setmanes, hem tret el millor i el pitjor de nosaltres mateixos. Hem vist el costat més humà de la nostra societat, i, alhora, la incertesa o la por al desconegut has tret la part més egoista de la mateixa. Estem assimilant amb rapidesa els elements que són estructurals o definitius i els que són temporals «, explicava Jose Mari Luzarraga. El co fundador de LEINN i Mondragon TEAM Academy també apuntava que no tornaríem a el model d’abans. «Ara coexistirà el digital, que abans era anecdòtic, amb el desplaçament», comentava.

Per la seva banda, el director general de Florida Grup Educatiu, destacava dues etapes d’adaptació en aquestes setmanes: la d’adaptació ràpida a el canvi i la d’assimilar els canvis que realment romandran. En aquest sentit, destacava que per implantar els canvis era important liderar pensant en les persones i amb les persones. «L’empatia és fonamental en aquest tipus de lideratge. Aquesta situació va agafar a tots a contrapeu. A Florida hem portat un lideratge compartit amb l’equip i han aflorat valors de compromís, proactivitat, treball i creativitat que han facilitat molt l’adaptació a la nova conjuntura «, reflexionava Enrique García.

«A Florida Grup Educatiu ens hem adonat de la importància dels valors de la nostra organització, que ens han ajudat a empatitzar amb els problemes de les famílies, i a avançar-nos a possibles situacions, sempre en equip», comentava Enrique García.

En aquesta mateixa línia Jose Mari Luzurraga valorava que des de l’experiència personal viscuda, havia assimilat «que hem d’estar més presents, més empàtics, més clars i més compromesos que mai. Cal estar despert, evitar caure en la por, entenent que això és d’una altra naturalesa. D’aquesta manera, liderándonos a nosaltres mateixos, mirant la conjuntura des de dins i des de dalt, es pot localitzar el que es pot aportar «. Per aquest motiu, també considerava que era molt important aprendre a perdonar-se a un mateix. «Hem assimilar al fet que part de l’procés és assimilar que no anem a fer-ho bé tot a la primera, i que hem d’aprendre a perdonar-nos, perquè aquest aprenentatge forma part de l’procés», explicava.

Tots dos ponents coincidien a valorar que els leinners «han demostrat que poden fer molt en aquest entorn canviant. Han aportat, molt més que un granet de sorra. S’han estat preparant per aquest moment i ho demostren generant molt valor a la societat. En pocs dies han aconseguit transformar els seus projectes empresarials en nous projectes que contribueixen a rearmar i ajudar a l’entorn i als el teixit social més proper a ells. Han sabut canviar el que estaven fent per ajudar ara «.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint