Municipis

Villanueva de Viver planta vida

Villanueva de Viver, a la comarca de l’Alt Millars, segueix entestada “en plantar vida en un municipi vital, enèrgic i carregat de projectes i il·lusions”. Aquest mes de març, la població ha celebrat el dia dels Boscos plantant 340 arbres en una activitat “que ha estat un regal de vida, ha congregat veïns de totes les edats i ha estat escrupolosament acurada amb tots els protocols Covid-19 establerts per pandèmia “.

Amparo Pérez Benajas, alcaldessa de la localitat, ha volgut agrair a tota la població la implicació i el respecte pel compliment de les normes en la celebració d’un acte “que reivindica el nostre esperit, la nostra aposta pel futur i la nostra il·lusió pel present “.

“Tenim la sort de comptar amb un agent mediambiental forestal, Santiago, que s’ha implicat com el que més en aquesta iniciativa, i amb l’experiència de dos regidors, José Manuel i Agustí, per triar el millor espai per plantar futur. Un projecte il·lusionant que és possible gràcies a la implicació de tots els voluntaris i dels nostres veïns “.

Freixes acres, pins, carraques i azarollos han arrelat en diferents zones periurbanes i jardins de la localitat al costat de arbustos com el Rhamnus, ludieron, marfull i murta. “Ens hem distribuït en grups d’entre 10 i 20 voluntaris d’acord amb la normativa i amb les brigades forestals del municipi hem regat de vida sis zones de la vila”.

“És una metàfora”, assenyala l’alcaldessa, “del nostre projecte per Vilanova de la Reina”. “Volem un poble net, on els carrers siguin pas cap als camins forestals i les sendes dels nostres boscos, on aprenguem a respectar els nostres boscos i a cuidar-“. En definitiva, “aprofitar i gaudir d’aquest gran patrimoni forestal que ens abraça i que ocupa, segons la historiadora Rosa Baptista, el 60% del nostre territori”.

Amb aquest objectiu de futur i sostenibilitat, Vilanova de Viver ha treballat al llarg de 2020 en la redacció d’un pla de gestió forestal on l’explotació vagi de la mà de la sostenibilitat. “Els nostres boscos són fonamentals i és un patrimoni viu que hem de preservar, perquè han estat el principal mitjà de vida de la vila des de la dècada dels 60 i fins als 90”. “L’objectiu ara és ser capaços de conciliar futur i conservació. I estic convençuda que amb la vitalitat d’aquest poble tot el que ens proposem serem capaços de aconseguir-ho. Així que, continuem treballant per això “.

Informació i Foto: Villanueva de Viver

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint