Vides creuades entre el València CF i la premsa esportiva valenciana
El 9è Fòrum Algirós, celebrat pel Departament de Patrimoni · Museu VCF, de la Fundació València CF, a la Llotja VIP de Mestalla aquest dijous 25 va deixar constància de la vinculació existent des de principis del segle XX entre el futbol i el València i la premsa esportiva valenciana i va exemplificar els camins paral·lels recorreguts per Club i periodistes per al creixement del futbol i la seva afició a la nostra ciutat. En definitiva, el Fòrum va ser una constant mostra, amb exemples, de les inevitables vides creuades entre el Club d’Algirós i Mestalla i el món de la premsa; d’aquí el títol triat: “Gol a València! Pioners del periodisme esportiu “.
En aquest context, aquest Fòrum es va tancar amb un homenatge a Jaume Hernández Perpiñá, degà i referent del periodisme esportiu valencià i figura clau en la divulgació de la gran història del Club. Perpiñá, de 90 anys d’edat i acompanyat per familiars en un moment tan especial, va agrair enormement el detall. José Luis Zaragosí, patró de la Fundació València CF, i Ricardo Arias, ambaixador del València CF, van lliurar sengles obsequis a l’homenatjat.
A la taula rodona “Gol a València! Pioners del periodisme esportiu “, amb el periodista Alfonso Gil com a moderador, van participar: Paco Nadal, periodista president de l’Associació Espanyola de la Premsa Esportiva, que també va retre homenatge a Perpinyà; José Ricardo March, periodista; i Miquel Nadal, escriptor.
Entre els assistents comptem amb familiars de reconeguts professionals del periodisme, ja morts, familiars que no van voler faltar a la cita en el seu nom: Merchina Peris, neboda-néta de Vicente Lozar; Jorge Ramírez, nét de Vicente Juan; Elvira Llorca i Carmel Roda, filla i nét de Llorca, també articulista esportiu; Amparo Domínguez, filla de Miguel Domínguez; i Isabel Simó, filla de José Simón Barceló.
Igualment, entre el públic van estar Guillermo Medina, nét de Gonzalo Medina, primer President del Club, l’exjugador Roberto Gil, el secretari de l’Agrupació de Penyes Valencianistes, Hèctor Villalba, el col·leccionista Fernando Rius i el periodista Paco Lloret ..
Cal destacar que la taula rodona va arrencar amb un sentit aplaudiment com a homenatge a Ricardo Ros, veterà periodista mort dimecres 24 de gener, i Jaume Ortí i Pepe Vaello, insignes valencianistes habituals del Fòrum Algirós.
Informació i Foto: http://www.valenciacf.com