Verónica Marcos: “El Govern de Sánchez ha de destinar més mitjans i efectius policials per eradicar la violència contra la dona”
La diputada del GPP a les Corts Verónica Marcos ha demanat al Govern de Sánchez que destini “més mitjans i efectius policials a la Comunitat Valenciana per eradicar la violència contra la dona, perquè no pot ser que des de començament d’any hi hagi hagut més víctimes mortals que el 2023”.
Marcos ha recordat que “cal conscienciar les dones i el seu entorn perquè denunciïn sense por per poder ser protegides. Segons les dades oficials, més del 80% de les dones assassinades no havien presentat denúncies”.
Verónica Marcos ha afirmat que estem al juliol de l’any 2024 i hem de lamentar l’assassinat per violència de gènere de més dones que tot l’any 2023. Això no pot seguir així. Des de l’administració hi ha tot un equip de professionals que acompanyaran les dones víctimes de maltractaments, les protegiran i les ajudaran a buscar la sortida a la seva tragèdia. A totes no els podem fallar i per això hem de posar a la seva disposició un sistema garantista”.
En aquest sentit, Verónica Marcos ha afirmat que, “igual que l’administració autonòmica està posant els mitjans necessaris, el Govern de Sánchez també hauria d’habilitar tots els recursos suficients per a la protecció de les dones”. Per això demanem més efectius policials i recursos per lluitar contra aquesta xacra”.
Marcos ha explicat que “pel Govern del President Mazón es tracta d’una prioritat absoluta. N’és una prova l’increment del pressupost en un 40%, l’execució dels Centres d’Atenció Integral per a Víctimes d’Agressions Sexuals i desembussar les licitacions dels Centres Dona, la contractació dels centres rurals de les províncies de València i Castelló, Servei Telefònic 24 hores que portaven sense contracte des de l’any 2019 o la creació d’un Comissionat específic per a la violència contra la dona dirigit per Felipe del Baño”.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana