Vall d’Alba ja esta en festes
Una exhibició de transhumància per als més petits i la primera entrada de bous i vaques de les festes, amb bestiar de Germán Vidal de Cabanes, han inaugurat aquest dissabte la programació taurina de les festes patronals de la Vall d’Alba, dedicades a la Immaculada Concepció ia Sant Joan Baptista.
Nombroses persones s’han congregat al recinte taurí per gaudir de les exhibicions que, a la tarda, s’han completat amb la prova d’un bou cerril de la ramaderia de Manuel i Antonio Tornay patrocinat per l’Associació Cultural Taurina l’Espolsó. Astat que, a la nit, també ha estat embolat.
Una programació que ha servit d’aperitiu al que sens dubte és un dels actes més destacats del programa: la tancada de sis bous cerrils que se celebrarà demà diumenge, 25 d’agost, a partir de les 12.00 hores.
“El tancament de toros cerrils és un dels moments més emblemàtics de les nostres festes, ja que estem parlant d´un esdeveniment que forma part de la identitat de Vall d´Alba i que ens connecta amb les nostres arrels”, ha destacat l´alcaldessa Marta Barrachina , que ha recordat que “les exhibicions taurines són una tradició profundament arrelada tant al nostre poble com a la pràctica totalitat de la província i, més enllà de l’emoció que genera la tancada, aquest tipus d’esdeveniments són un punt de trobada on veïns, amics i visitants es reuneixen per compartir l’experiència, que també atrau cada any un gran nombre de persones”.
Al costat dels bous, en aquesta jornada festiva també la música ha tingut un paper rellevant amb l’actuació vespertina del grup La Movida Cover Band, el ball amb l’actuació de Juanjo Cherta a la seu de l’Associació Gent Major l’Alba o el tancament a càrrec de l’orquestra Centauro, seguit de la discomòbil The End, a la plaça Major.
Pel que fa a la jornada de demà diumenge, juntament amb la tancada de bous cerrils, les proves o l’entrada de bous i vaques, el programa també inclou l’actuació de Patxi Ojana a la zona de la Plaça del Museu, així com el concurs de ‘Tu cara me sona’ que, a càrrec de l’Associació de Joves, pujarà a l’escenari els millors talents locals.
Informació i Foto: Ajuntament de la Vall d’Alba