Política

València inicia “la major obra urbana de les dos últimes dècades”: en les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós

Les obres de remodelació de les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós han començat hui. La intervenció, que compta amb un pressupost de quasi 24 milions d’euros (23,9 M€), afecta una superfície d’uns 100.000 metres quadrats, més de 2 quilòmetres longitudinals. S’executarà en 14 mesos i per fases, per a mantindre obert el trànsit on no hi ha obres.

La primera fase es durà a terme en dos trams de la zona afectada, en els extrems oposats: el comprés entre els carrer de Sant Vicent i Jesús i el delimitat entre el pont de Campanar i el carrer Cartagena. En el primer d’estos trams s’han iniciat hui els treballs, en el segon començaran dimecres.

“Es tracta de la major obra urbana que es realitza en més de dos dècades a la ciutat i es va escometre en un temps rècord, en només dos anys, i per fases, per a no tancar per complet les avingudes al trànsit”, ha destacat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, qui coordina esta intervenció amb el delegat de Mobilitat, Jesús Carbonell, “per a reduir l’afectació al trànsit, al transport públic i a la mobilitat de la ciutadania”.

De fet, mentre duren estos treballs el servici de transport podrà circular per les dos avingudes en els dos sentits i tots els veïns i veïnes tindran accés a tots els garatges.

Pel que respecta als itineraris alternatius, es troben anunciats en tota la ciutat, amb 45 cartells que informen de desviaments i talls de trànsit, i una altra senyalística variada, situada al voltant de les obres i en diferents punts urbans: portals, comerços, zones de pas de l’obra i parades de l’EMT que porten incorporat un QR amb el qual els veïns i veïnes poden consultar, a través d’una web, tota la informació actualitzada sobre l’execució de les obres i els desviaments vigents a cada moment.

Les dos avingudes tindran paviment fonoabsorbent, “que reduirà significativament la contaminació acústica del trànsit”. Amb la intervenció també s’habilitaran tres zones amb parcs infantils i més de 6.800 metres quadrats de zones verdes amb 60 espècies distintes. Així mateix, s’eliminarà el carril bici, que hi ha en l’actualitat, per un segregat de 2,4 quilòmetres i s’instal·laran 15 parades d’autobusos, totes elles adaptades, 8 i 7 en cada una de les voreres”.

A més, la futura urbanització disposarà de més passos de vianants dels quals hi ha en l’actualitat en passar de 24 a 26, la qual cosa suposa tindre un pas de vianants cada 110 metres com a màxim i l’Ajuntament també renovarà tota la il·luminació de les dos avingudes amb 265 lluminàries, així com la semaforització i el clavegueram.

Inormació i Foto: Ajuntament de Valencia

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint