Valencia Basket Femení torna a la Fonteta en la J14 de la LF Endesa per a rebre al Movistar Estudiantes
Valencia Basket torna a la Fonteta en la J14 de la LF Endesa per a rebre a un Movistar Estudiantes que ha irromput amb força en la competició (diumenge 6, 13:15h, Fonteta, La 8 Mediterráneo). El conjunt taronja arriba després d’haver frenat una ratxa de 12 victòries consecutives en lliga caient la passada jornada a Salamanca. Valencia Basket buscarà tornar a la senda de la victòria enfront de l’equip madrileny acabat d’ascendir.
Rubén Burgos analitza el partit
El tècnic explicava en la prèvia del partit que “estan fent un molt bon bàsquet, no és sorpresa, ja que tenen jugadores amb experiència i un cos tècnic molt preparat. Encara que siga el seu retorn a la lliga, és un equip que està ací dalt per mèrits propis i crec que ho basa tot en la col·lectivitat, a ocupar espais diferents, tal vegada, ja que juguen amb pívots obertes, amb prou ritme i amb alternatives defensives, tant en l’individual com en diferents plantejaments zonals. Nosaltres el que hem de fer és donar la nostra millor versió individual, com a equip, anar sumant físicament i tècnicament a jugadores al seu nivell òptim i que anem imposant-nos en els emparellaments i en el colectiu”.
María Pina i Anna Gómez, baixes per al partit
Valencia Basket continúa con las bajas de María Pina y Anna Gómez. Pina sigue en el proceso de recuperación de la lesión en el ligamento de su rodilla izquierda que sufrió ante Quesos el Pastor la pasada temporada. Gómez, que sufre un esguince por una torcedura en el tobillo derecho que se realizó frente a Alter Enersun Al-Qázeres, tampoco llega a tiempo para este partido.
El rival: Movistar Estudiantes
El conjunt madrileny, acabat d’ascendir després de dos temporades en LF2, ha tornat xafant fort a la màxima competició nacional. Movistar Estudiants es troba actualment en la quarta posició de la taula amb 9 victòries i 4 derrotes, xafant els talons als equips de dalt. L’equip visitant arriba amb tres victòries consecutives, havent aconseguit des de l’inici de la lliga importants triomfs enfront de Ciutat de La Laguna (+19), IDK Euskotren (+6) o Kutxabank Araski (+6). A més, va posar en seriosos compromisos a Perfumerías Avenida perdent per només 5 punts. La màxima anotadora de l’equip està sent Leslie Knight amb 14.1 punts, 3.9 rebots, 1.3 assistències i 14.4 de valoració per partit.
L’equip estudiantil ha mantingut respecte a la temporada de l’ascens a les interiors Gracia Alonso de Armiño i Leslie Knight i la aler María Espín, així com a l’entrenador Alberto Ortego. Les nacionals Cristina Mato i Begoña de Santiago s’incorporen al primer equip després d’haver passat per les categories inferiors del club madrileny. La resta de la plantilla ho completen els fitxatges de l’ala-pívot Nyingifa des d’Ensino Lugo, les internacionals argentines Melisa Gretter i Agostina Burani, l’espanyola Carmen Grande que arriba després d’haver jugat la NCAA als EUA, l’escorta nord-americana Carter, la pívot portuguesa Sofía da Silva des de Namur i l’ala-pívot i extaronja Jana Raman.
Precedents: Enfrontaments en Liga Femenina 2
Els únics dos enfrontaments entre Valencia Basket i Movistar Estudiantes es van viure en la temporada 2016/17, any en què el conjunt taronja acabava d’ascendir a la Liga Femenina 2. Ambdós partits van caure amb claredat per a les estudiantils. 82-66 en el partit d’anada a Madrid i 43-63 en la volta en la Fonteta. Eixa mateixa campanya Movistar Estudiantes va acabar ascendint a Liga Femenina 1. La temporada següent, en la 2017/18, el conjunt taronja va aconseguir també el seu ascens a la màxima categoria del bàsquet femení. No obstant això, el conjunt madrileny no va aconseguir mantindre’s eixa campanya i va acabar descendint a LF2, on va estar les dos última temporades (2018/19 i 2019/20). Motiu pel qual no s’havia tornat a creuar amb Valencia Basket fins esta temporada, amb ambdós conjunts en la LF Endesa.
Retrobament amb Jana Raman
La belga Jana Raman tornarà a la Fonteta per primera vegada des del seu fitxatge per Movistar Estudiantes. La interior va passar la temporada 2019/20 en el club taronja on va disputar una mitjana de 16 minuts en LF Endesa per partit amb 4.4 punts, 3.4 rebots, 1.3 assistències i 5.6 de valoració per trobada. Amb l’equip estudiantil porta esta temporada fins a la data 7.8 punts, 4.5 rebots, 1.5 assistències i 9.3 de valoració en 24 minuts de mitja per partit.
Seguix el partit en…
| TV | ||
| La 8 Mediterráneo | http://www.laocho.tv/directo/ | |
| Radio | Dial | Internet |
| Radio Esport | 91.4 FM | https://bit.ly/2VqKH4p |
| Intereconomía Radio | 107.1 FM | https://bit.ly/31rEScv |
Plantilles
| PLANTILLA VALENCIA BASKET | ||||
| Nº | Nombre | Nacimiento | Posición | Alt. |
| 5 | Cristina Ouviña | España | Base | 1.75 |
| 6 | Lorena Segura | España | Escolta | 1.80 |
| 8 | Rebecca Allen | Australia | Escolta-Alero | 1.88 |
| 9 | Queralt Casas | España | Escolta | 1.77 |
| 10 | Leticia Romero | España | Base-Escolta | 1.72 |
| 12 | Laura Juskaite | Lituania | Alero | 1.86 |
| 14 | Raquel Carrera | España | Pívot | 1.88 |
| 15 | Laura Gil | España | Pívot | 1.91 |
| 18 | Celeste Trahan-Davis | EEUU | Ala-Pívot | 1.85 |
| 21 | Marie Gülich | Alemania | Pívot | 1.95 |
| Baja | ||||
| 4 | Anna Gómez | España | Base | 1.78 |
| 17 | María Pina | España | Alero | 1.89 |
| Rubén Burgos | Entrenador | |||
| PLANTILLA MOVISTAR ESTUDIANTES | ||||
| Nº | Nombre | Nacimiento | Posición | Alt. |
| 3 | Gracia Alonso de Armiño | España | Ala-Pívot | 1.82 |
| 5 | Carmen Grande | España | Base | 1.76 |
| 7 | Cristina Mato | España | Escolta | 1.81 |
| 11 | Antonye Nyingifa | Nigeria | Ala-Pívot | 1.83 |
| 12 | María Espín | España | Alero | 1.80 |
| 14 | Sofía Da Silva | Portugal | Pívot | 1.90 |
| 20 | Melisa Gretter | Argentina | Base | 1.66 |
| 21 | Agostina Burani | Italia/Argentina | Pívot | 1.85 |
| 23 | Arica Carter | EEUU | Escolta | 1.73 |
| 42 | Jana Raman | Bélgica | Ala-Pívot | 1.88 |
| 45 | Leslie Knight | EEUU | Ala-Pívot | 1.83 |
| 78 | Begoña de Santiago | España | Base | 1.83 |
| Alberto Ortego | Entrenador | |||
Informació i Foto Valencia Basket