Una nova EBT de la UA es vincula al Parc Científic d’Alacant
Aquesta nova empresa de base tecnològica de la Universitat d’Alacant està dedicada al desenvolupament i comercialització de productes i tecnologies per a la producció industrial de espirulina ecològica i microalgues per a diferents sectors aplicant tecnologies i dissenys propis.
Space Farmers ha optimitzat el sistema tradicional de cultiu d’espirulina mitjançant l’ús d’un nou tipus de fotobioreactors industrials de baix cost. Sánchez de León ha explicat que “el nostre sistema triplica la productivitat mitjana dels sistemes oberts i multiplica per tres els mesos de producció d’espirulina ecològica d’alta qualitat. La continuïtat en la producció sense estacionalitat ens permet comercialitzar producte en fresc (refrigerat i / o congelat) i en sec (a baixa temperatura o liofilitzat) “.
Marcilla és l’investigador responsable de la tecnologia que incorpora Space Farmers, i ha explicat que es tracta d ‘ “un sistema innovador de fotobioreactors que garanteix un producte lliure de contaminants i amb una qualitat òptima. Gràcies al disseny d’aquesta innovadora tecnologia l’empresa aconsegueix multiplicar la productivitat mitjana dels sistemes tradicionals i com a resultat s’aconsegueix allargar durant tot l’any el collit de l’espirulina “.
Per la seva banda, Manuel Palomar ha donat la benvinguda a Space Farmers a l’ecosistema del parc científic. El rector de la UA i president de la Fundació PCA ha manifestat la seva satisfacció que “segueixin augmentant les empreses que es vinculen al parc, i especialment quan aquestes són EBT sorgides de la pròpia universitat, ja que aquest fet posa de manifest l’enorme capacitat de la UA de continuar generant R + d + I “.