Política

Un total de 56 municipis de la Comunitat Valenciana rebran ajuts per a obres de proveïment d’aigua, sanejament i defensa contra inundacions

Un total de 56 municipis de la Comunitat Valenciana rebran les ajudes que la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica destina als ajuntaments per a l’execució d’obres de sanejament, proveïment d’aigua i defensa contra les inundacions.

El dia 10 de febrer passat, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) va publicar la convocatòria d’ajudes, que compten amb un pressupost de 2,1 milions d’euros i que estan emmarcades en la línia pressupostària destinada a subvencionar actuacions de millora al cicle integral de l’aigua.

L’objectiu d’aquestes subvencions és donar suport, en forma d’ajuts, a les corporacions locals per programar, executar i finançar les obres en matèria de proveïment i sanejament dels municipis, així com de defensa de marges a llits urbans per evitar inundacions.

Aquest suport financer que ofereix la Conselleria permet millorar la xarxa de sanejament municipal i la dotació d’infraestructures que facilitin l’evacuació de l’aigua i la protecció davant de pluges intenses com les que es van produir el gener del 2020 amb el temporal Glòria, o les que solen acompanyar episodis de gota freda.

La resolució preveu, a més, que els municipis es puguin acollir a les ajudes en el cas d’obres declarades d’emergència el 2021 i iniciades amb posterioritat a aquesta declaració.

La resolució també té com a objectiu incentivar els Ajuntaments a corregir les possibles deficiències en la connexió al clavegueram -circumstància que afecta alguns nuclis de baixa densitat- ia intervenir a la xarxa de sèquies.

Dels 56 municipis que rebran les subvencions, 33 pertanyen a la província de València, 17 a la de Castelló i 6 a la d’Alacant.

Aquesta és la tercera vegada que es publica aquesta Ordre d’Ajudes, després de les convocatòries de maig de 2020 i d’abril de 2021, que ha permès que, en els darrers dos anys, un total de 113 municipis de la Comunitat Valenciana hagin dut a terme obres de millora en els seus sistemes de sanejament, proveïment o de prevenció d’inundacions, fet que ha suposat una concessió de més de 4 milions d’euros, als quals cal sumar els 2,1 milions previstos per a aquesta convocatòria de 2022 i 56 municipis que executaran els seus projectes el 2022.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint