Un total de 35 equips participen en la World Robot Olympiad celebrada a l’UJI
Aquest concurs d’innovació educativa, que s’ha celebrat per segona vegada a Castelló, ha congregat més de 180 xiquets i xiquetes i joves de diferents municipis de la Comunitat Valenciana, els quals han demostrat les seues habilitats en la programació de robots superant les proves plantejades per l’organització a escala mundial en un total de 80 països.
Les proves de la World Robot Olympiad consisteixen en el disseny i programació d’un robot per a resoldre un repte. D’aquesta manera, els estudiants, amb l’orientació d’un entrenador, han de construir un robot innovador que el supere. Així, aprenen i demostren la seua capacitat de resolució de problemes, al mateix temps que desenvolupen competències personals. Els primers classificats podran participar en la final nacional que donarà el passi a la mundial.
Des de l’organització s’ha destacat el bon funcionament del projecte, i el fet que en l’anterior edició de 2019 els equips de la província de Castelló obtingueren excel·lents resultats en la final nacional i tres podis.
Aquesta fase de la World Robot Olympiad (WRO) celebrada a Castelló ha sigut organitzada per la Universitat Jaume I, la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Castelló i l’Associació Maker’s Club.
Els membres de l’UJI que han participat en l’organització i com a jurat de la competició han sigut: Merche Marqués, professora del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs; Antonio Morales, vicedirector del Grau en Intel·ligència Robòtica; Vicente R. Tomás, director del Departament d’Enginyeria i Ciències de la Computació i professor del Grau en Informàtica; Carles Rubert, professor del Grau en Enginyeria Informàtica; Lorena Mayo, graduada en Psicologia i monitora de temps lliure; Iker Martín, personal investigador del Departament d’Enginyeria i Ciències de la Computació, i Itzá Hernández, personal investigador de Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics. També han format part del jurat Pilar Bellés, directora del CEIP Vallivana de Morella, i Roser Cardá, mestra de l’escola de robòtica Aula Maker.
Categoria Robobasic
1r: Marc’s Attacks, Escuela Diverbot de Dénia
2n: Cadri, Escuela Diverbot de Dénia
3r: Dupro, Escuela Diverbot de Dénia
Categoria Start
1r: Purple Bear
2n: 5è de primària Torrenova, col·legi Torrenova de Betxí
3r: Titanes
Categoria Elementary
6è de primària Torrenova, col·legi Torrenova de Betxí
Categoria Rookie
1r: Fire Team, Escuela Diverbot de Dénia
2n: Maker’s Team RooKie, Escuela Aula Maker Castellón
3r: PeniscolaBot, Ajuntament de Peníscola
Categoria Júnior
1r: Maker’s Team, Escuela Aula Maker Castellón
2n: Piratas Team, Escuela Aula Maker Castellón
3r: 1r ESO Torrenova
Categoria Sènior
1r: Robobros, Alacant
A més de la prova del robot, també es van atorgar els següents premis:
Millor treball en equip: Robosasos
Millor projecte: Bep Team
Dones científiques: 4t de primària Torrenova
Millor resolució de problemes: RC Team
Millor programació: Robotans
Perseverància: Calaveras
Millor coordinació: MMA
Millor presentació: Super Robots
Equip revelació: Robotics
Millor creativitat: British Team
Millors valors: BGP
Millor projecte cooperatiu: Marco’s Team
Millor puntualitat: Lilo
Millor eficàcia: Els Llamps
Millor equip: Robotastics
Millor originalitat: Robóticos
Millor mecànica: Aquads Colors
Millor estratègia: Mapabot
Informació i Foto: UJI